Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
De kalrt volvo verkstan säger nej, även om dom vet hur man gör o har rätta verktyg så säger dom nej, vare sig du heter volvo eller bmw eller skoda eller fiat
Trimam bilen så får du bort spärren
av Frigge
greeeken skrev:De kalrt volvo verkstan säger nej, även om dom vet hur man gör o har rätta verktyg så säger dom nej, vare sig du heter volvo eller bmw eller skoda eller fiat

Volvoverkstan kan INTE ta bort spärren. Det är en marknadsmjukvara som styr hastighetsspärren och den går inte välja bort.
Användarvisningsbild
av greeeken
Frigge skrev:
greeeken skrev:De kalrt volvo verkstan säger nej, även om dom vet hur man gör o har rätta verktyg så säger dom nej, vare sig du heter volvo eller bmw eller skoda eller fiat

Volvoverkstan kan INTE ta bort spärren. Det är en marknadsmjukvara som styr hastighetsspärren och den går inte välja bort.
Det är ju det ja oxå säger
Användarvisningsbild
av CarMan
Nä. jag har ju tydligt svarat att Volvo verkstan inte kan, inge konstigt med det!
Användarvisningsbild
av greeeken
CarMan skrev:
Nä. jag har ju tydligt svarat att Volvo verkstan inte kan, inge konstigt med det!
Detär dte vi oxå säger o menar
Användarvisningsbild
av VolvoB20
CarMan skrev:
VolvoB20 skrev:Ett budskap kan sägas på många sätt :lol:

Du har inte betalat för mer så du får inte åka fortare.

Volvos marknadsavdelning har identifierat ett lågprissegment men har inga produkter i detta. Det anses också för dyrt att ta fram en ytterligare modell för att täcka detta segment.

Vad gör man, jo man tar en dyrare bil och spärrar ut lite features, som tex topphastighet. 140 hk istället för 170 osv beroende på modell och kränger billigare.

Klart de inte vill ta bort spärren då skulle ju din bil kannibalisera på försäljning av "ballare" modeller osm CarMan kallar dem.
tyver har du helt fel

enligt svenka staten får du inte ändra på bilens typning
Vadå fel????? Förklara vad som jag skulle ha helt fel i.

Volvos marknadsavdelning behövde en billigare bil och lade in en hatighetsspärr och typade in den så för att inte kanibalisera på "ballare" modeller.

Vad har jag totalfel i nudå????
Användarvisningsbild
av CarMan
VolvoB20 skrev:
CarMan skrev:
VolvoB20 skrev:Ett budskap kan sägas på många sätt :lol:

Du har inte betalat för mer så du får inte åka fortare.

Volvos marknadsavdelning har identifierat ett lågprissegment men har inga produkter i detta. Det anses också för dyrt att ta fram en ytterligare modell för att täcka detta segment.

Vad gör man, jo man tar en dyrare bil och spärrar ut lite features, som tex topphastighet. 140 hk istället för 170 osv beroende på modell och kränger billigare.

Klart de inte vill ta bort spärren då skulle ju din bil kannibalisera på försäljning av "ballare" modeller osm CarMan kallar dem.
tyver har du helt fel

Volvos marknadsavdelning behövde en billigare bil och lade in en hatighetsspärr och typade in den så för att inte kanibalisera på "ballare" modeller.

du hävdar att hastighets spärren är den som skiljer mellan 140 & 170, eller at spären är nåt som särar på bilmodelerna.

spärens enda uppgift är att kunna typa bilen med billigare däck. bilen måste ha dom däcken som tål bilens maxhastighet
Användarvisningsbild
av black
tackar för hjälpen...
har en fråga till när vi ändå snackar däck...... hur breda däck får jag ha på mina 17 tums fälgar? det är volvos original fälgar med 225/50 däck....har för mig att de är 7.5 breda.....går det att slänga på 235/50???
Användarvisningsbild
av VolvoB20
CarMan skrev:
VolvoB20 skrev:
CarMan skrev: tyver har du helt fel

du hävdar att hastighets spärren är den som skiljer mellan 140 & 170, eller at spären är nåt som särar på bilmodelerna.

spärens enda uppgift är att kunna typa bilen med billigare däck. bilen måste ha dom däcken som tål bilens maxhastighet
Läs vad jag skriver..... innan du börja kritisera allt och alla.

Jag skriver att man har FLERA metoder att ta fram billighetsmodeller.

Tex att begränsa toppfart (till tex 210)

ELLER

Att begränsa motoreffekten (140 istället för 170) trots att det sär samma motor.
Användarvisningsbild
av CarMan
VolvoB20 skrev:
CarMan skrev:
VolvoB20 skrev: Vadå fel????? Förklara vad som jag skulle ha helt fel i.

Läs vad jag skriver..... innan du börja kritisera allt och alla.

Jag skriver att man har FLERA metoder att ta fram billighetsmodeller.

Tex att begränsa toppfart (till tex 210)

ELLER

Att begränsa motoreffekten (140 istället för 170) trots att det sär samma motor.
begränsa toppfarten är fortfarande ingen ting för att skapa flera modeller
Farthållare 945

Den drivs av vakuum. Dock inte från motorn, […]

Problemet är på en v70 d3 2012. P broms[…]

V70 2.4d startar ej [LÖST]

har precis samma problem , bilen går bra ,s[…]

Tja, först och främst grått, silv[…]