Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av _Rick_
deska: vad är det för årsmodell på bilen?
Användarvisningsbild
av deska
2004
Användarvisningsbild
av _Rick_
deska: ok. Verkar vara en del som har de nya speglarna som haft problem med värmelementet.. Läst om några här plus en polare med en 2004.
Användarvisningsbild
av deska
Rick: ok. vadå "nya" speglarna?? har jag nya speglar?? :) funderade på om det bara kan vara en kontakt eller typ nåt annat som man kan "pilla till" lite enkelt, men det brukar vara glaset eller?
Användarvisningsbild
av _Rick_
deska: 2000-2003 är ju det en typ av speglar. Lite större. Sen kom det en mer slimmad variant vid 2004-> 2007 kom det med inbyggd blinkers.

Jag vet inte vad som går sönder i dem faktiskt. Har inte kollat på det själv
av Hellrider
deska skrev:joo ska kolla det :) tack så mkt. bara det problemet med att jag inte ve thur man får isär plastkåpan när jag väl hittat ett billigt å fint spegelglas :D
plastkåpan behöver man inte pilla på för att byta glas,bara att skjuta det sidledes å ut med det samtidigt
av robbe
Får lätt uppfattningen att kvaliten minst sagt är diskutabel på dessa backspeglar.
Att sen betala 6-700:- för byte, tycker jag är dyrt!!!!
Hur länge håller den nya spegeln.

//Robbe
Användarvisningsbild
av deska
600 kostar ju spegeln å jobbet med byte 170, det är väl inte så farligt?? sen givetvis kan man ju diskutera varför de går sönder från början. Skall ju vara kvalité tycker man.
Frågan är om man kan kolla hur det ser ut bakom själv?? Funderar på om det kan vara nån kabel eller liknanade som bråkar. Det vore ju synd å byta glaset i onödan :) ingen som haft detta problem utan att det varit glaset som varit sönder?? kan det vara säkring?? eller går all uppvärmning på samma? har ju höger sidopositionsljus släckt oxå fast lampan e ny.
av robbe
deska skrev:600 kostar ju spegeln å jobbet med byte 170, det är väl inte så farligt?? sen givetvis kan man ju diskutera varför de går sönder från början. Skall ju vara kvalité tycker man.
Frågan är om man kan kolla hur det ser ut bakom själv?? Funderar på om det kan vara nån kabel eller liknanade som bråkar. Det vore ju synd å byta glaset i onödan :) ingen som haft detta problem utan att det varit glaset som varit sönder?? kan det vara säkring?? eller går all uppvärmning på samma? har ju höger sidopositionsljus släckt oxå fast lampan e ny.
600:- för ett spegelglas tycker jag är dyrt. Speciellt som jag känner mig tveksam till kvalite´n.

//Robbe
av WHH
deska skrev:Tjaa värmen i ena backaspegeln har lagt av. hörde att nytt glas kostar ca 700-800:- är det normalt? kan man byta det själv eller ska man lämna in den?? är inte ûberhändig om man säger så :D
Har du garanti pâ bilen? Om inte sâ kommer du att fâ stâ för kostnaderna! Jag har haft samma problem med mina speglar tre gânger!
;-(
B230F går fett

Okej, har bytt alla packning på motorn (p&ar[…]

HVO 100

HVO 100 kan ha ett cetantal på 70 Eller i n&[…]

Kung. Tackar!

En massa felmeddelanden!

Hade exakt dessa meddelande på våran V[…]