Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av A80TD
henka35 skrev:Jag har xenon på helljuset. Kan säga att det lyser som ungefär 3 vanliga 100w BigKnick. Så jag har plockat bort extraljusen 8)

/Henrik
Det låter ju fantastiskt! Skulle vara kul att prova. Då skulle man ju vilja bättra på halvljusen också, även om det verkar vara lite mera kontroversiellt, utifrån vad jag har läst här på forumet.
Användarvisningsbild
av henka35
Hejsan

Jag är jättenöjd med mina xenonkit som jag har köpt. Fungerar kanonbra och de är enkelt att montera.
Kan kommentera det som vissa har uttryckt sig om "bländning" här på forumet, från halvljusen. Varje morgon möter jag en V70 -02:a med ett 6000K kit på halvljuset i samma korsning, påväg till jobbet. Jag har aldrig blivit bländad av hans halvljus. Däremot finns det bilar med halogenljus som bländar, trots att de inte är "nedlastade". Självklart är ju xenonljusen starkare men det är de även på bilar med orginalxenon.
Men det kanske är jag som är okänslig för "starktljus". Men det är ju klart, man är ju född och uppväxt i de djupa skogarna i norrbotten, där allt ljus är välkommet... :lol:
A80TD: jag kan varmt rekommendera ett forum som inte ser ner på oss som har lämnat gulljusens tidevarv.... 8)....
http://www.svxc.se
Användarvisningsbild
av A80TD
henka35 skrev:Hejsan

Jag är jättenöjd med mina xenonkit som jag har köpt. Fungerar kanonbra och de är enkelt att montera.
Kan kommentera det som vissa har uttryckt sig om "bländning" här på forumet, från halvljusen. Varje morgon möter jag en V70 -02:a med ett 6000K kit på halvljuset i samma korsning, påväg till jobbet. Jag har aldrig blivit bländad av hans halvljus. Däremot finns det bilar med halogenljus som bländar, trots att de inte är "nedlastade". Självklart är ju xenonljusen starkare men det är de även på bilar med orginalxenon.
Men det kanske är jag som är okänslig för "starktljus". Men det är ju klart, man är ju född och uppväxt i de djupa skogarna i norrbotten, där allt ljus är välkommet... :lol:
A80TD: jag kan varmt rekommendera ett forum som inte ser ner på oss som har lämnat gulljusens tidevarv.... 8)....
http://www.svxc.se

Ja, det är så olika från fall till fall, vilka bilar som bländar. Vissa med originalxenon bländar också samtidigt som man möter piratxenon som inte bländar.
De flesta talar om 6000K färgtemp men de som säljer konv.kiten säger att 4300K ger mest ljus. Vilket ska man satsa på egentligen? Jag tyckte brorsan hade snudd på lite för blåaktigt ljus för min smak och det var original, ny Saab med projektorlysen.

Får kolla på det där forumet sedan. Tack för tipset.

Jag håller på att felsöka på[…]

Ytterknut bytte jag på plats när jag i[…]

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och p[…]

Magnetkoppling AC

Någon som har tips om hur jag får bort[…]