Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ljungbyholm skrev:har en volvo s60 T5 02 där jag får felkod "motorsystem service erfordras".
denna felkod är bromsljuskontakten.

:!:
Om man ställer en otydlig fråga och får ingen direkt svar så brukar man definiera frågan och inte börja skälla den som svarar att inte har läst frågan.
Det är inte alls säkert att aktuellt fel gäller "bromsljuskontakten" ,utan kanske givare för bromspedal som är ett helt annat sak.
glock40sw skrev:
ljungbyholm skrev:har en volvo s60 T5 02 där jag får felkod "motorsystem service erfordras".
denna felkod är bromsljuskontakten.

:!:
Om man ställer en otydlig fråga och får ingen direkt svar så brukar man definiera frågan och inte börja skälla den som svarar att inte har läst frågan.
Det är inte alls säkert att aktuellt fel gäller "bromsljuskontakten" ,utan kanske givare för bromspedal som är ett helt annat sak.
jo frågan gäller bromsljuskontakten...
Problemet är ju att du inte specifikt har sagt vilken felkod som du har. Vad som står i beskrivningen av felkoden (i det här fallet fel från en kontakt) betyder inte att det är just den delen (kontakten i det här fallet) som är fel. Det betyder bara att felet har upptäckts där.

Vad vi behöver för att kunna ge dig tips på distans utan att se bilen eller kunna röra den själva är att du jobbar med oss och faktiskt svarar på frågorna.

För att sammanfatta vad vi behöver är:
  • Exakt vilken felkod är det? Vi behöver veta vilken siffrer-bokstavskombination som du har fått. Även om det bara finns ett fåtal som stämmer med din beskrivning så uppkommer de på flera olika ställen, och ofta av olika orsaker.
  • Har du andra symptom som dålig motorgång eller liknande?
  • Om du har varit på en verkstad och fått det utläst, vilken verkstad var det och vad sa de?
Bry dig inte om att svara på inlägget om du inte svarar på punkterna i listan, tänker inte vara med på någon pajkastning.
Så. Ska vi börja om från början och bete oss som folk då?
Någonting skrev:Problemet är ju att du inte specifikt har sagt vilken felkod som du har. Vad som står i beskrivningen av felkoden (i det här fallet fel från en kontakt) betyder inte att det är just den delen (kontakten i det här fallet) som är fel. Det betyder bara att felet har upptäckts där.

Vad vi behöver för att kunna ge dig tips på distans utan att se bilen eller kunna röra den själva är att du jobbar med oss och faktiskt svarar på frågorna.

För att sammanfatta vad vi behöver är:
  • Exakt vilken felkod är det? Vi behöver veta vilken siffrer-bokstavskombination som du har fått. Även om det bara finns ett fåtal som stämmer med din beskrivning så uppkommer de på flera olika ställen, och ofta av olika orsaker.
  • Har du andra symptom som dålig motorgång eller liknande?
  • Om du har varit på en verkstad och fått det utläst, vilken verkstad var det och vad sa de?
Bry dig inte om att svara på inlägget om du inte svarar på punkterna i listan, tänker inte vara med på någon pajkastning.
min förhoppning var att det fanns nån som råkat ut för samma problem.
och eftersom det inte är felkoden i sig som är felet utan att den dyker upp igen trots att felet är åtgärdat och det inte finns några andra felkoder plus att bilen fungerar felfritt för övrigt så brydde jag mig inte om att skriva ner den.
men eftersom det inte verkar finnas nån som råkat ut för detta så får jag väl börja om från början då med att ta reda på den exakta felkoden.
men problemet kommer ju ändå att kvarstå liksom... varför dyker det upp igen ???
Eventuellt för att du lagat fel sak? Att den dyker upp igen trots nollställning tyder dessvärre på det.
Lövet skrev:Eventuellt för att du lagat fel sak? Att den dyker upp igen trots nollställning tyder dessvärre på det.
trots att det klart och tydligt stod att det var bromsljuskontakten det var fel på när hela systemet genomsöktes på felkoder ?? :roll:

finns det fler än 1 bromsljuskontakt ?? jag bytte den som jag fick hos volvo.. nämligen den vid pedalen..

Nix, funkar inte i AAOS, däremot i Sensus...

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&a[…]

Vadf din volvoverkstad än säger så[…]

Har du haft samma jacka/byxor på dig nä[…]