Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MickeM
Henkev70 skrev:Är de nån mer än jag som bytt vindruta på sin V70N? Iallafall så fick jag min ruta bytt och får tillbaks den med en grisig ny ruta. På innersidan är de en vit hinna som jag bad dom putsa bort utan att ett bättre resultat. Nu har jag själv putsat rutan utan att lyckas få bort hinnan.Jag har även kontaktat Volvohandlaren och dom säger att de är ett produktionsfel på den, men man vill inte byta ut den utan säger att jag ska hoppas på att få ett stenskott så den spricker. Är de nån som har något tips hur jag ska göra???
En andra åsikt först!
Säger den firman att den är ok, så får du vackert finna dig i situationen.

Men eftersom dom ju erkänner att den faktiskt är felaktig, men "vill inte byta den igen", och säger "du får hoppas på ett stenskott" så är den nog inte ok.
Va "tråkigt" för dom att dom inte har lust, men byta SKA dom (om den andra firman anser det)

Är det den volvoverkstaden som bytte, eller åkte du bara dit för deras åsikt?

Är det en annan firma så tala allvar med dom, på äran och hjältarnas språk först, sedan valfritt språk, annars gör du som "Wissel" föreslår.

Är det den Volvoverkstaden, så talar du allvar som ovan först, givetvis, annars gör du som "Wissel" föreslår, med tillägget hela historien, med erkänt felaktig ruta, och "hoppas på stenskott" ska upplysas platschefen på bolaget ifråga innan Volvocars. Det kan ta skruv, annars har du ännu ett historietilläg till volvocars.

Du ska VERKLIGEN INTE göra som "zxcvbn" föreslår!!
För det första, är det inte försäkringsbolaget som felat, och dom skall inte betala för att en annan tattarfirma "inte vill" göra om, göra rätt på egen bekostnad.
För det andra, är det olagligt, med risk för fängelse.

Det är också sådana bedrägerier som bidrar att vi får betala dyra premier.
av Daniel73
Bytet av rutan ska ju vara fullgott.
Bara att prata med försäkringsbolaget som får lösa det.
Det är dom som är kunden hos glasfirman och inte du.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Henkev70 skrev:Jag har även kontaktat Volvohandlaren och dom säger att de är ett produktionsfel på den, men man vill inte byta ut den utan säger att jag ska hoppas på att få ett stenskott så den spricker. Är de nån som har något tips hur jag ska göra???
Om den är bytt på en aktoriserad volvo handlare/verkstad så har man använt en volvo originalruta. Om volvo har levererat en trasig ruta får de ju ersätta verkstaden och leverera en ny hel ruta. Inget som verkstaden, kunden eller försäkringsbolaget behöver stå för.

Men detär ett grymt underligt produtionsfel, har aldrig hört om något liknande innan.
Transmissionsolja till M66

Jag bytade på min S80 2.5ft med m66. Jag t&a[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]