Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av deska
greeeken skrev:Varför hålla på o mixa o trixa, Ha en lampa istället o va glad.
hahaha sant. men e lite lat å orka byta positionsljus hela tiden. dessutom e dom ju fula :)

men "motstånd i lampsockeln"???? menas?
Användarvisningsbild
av greeeken
deska skrev:
hahaha sant. men e lite lat å orka byta positionsljus hela tiden. dessutom e dom ju fula :)

Man kan ju alltid lackera sidorna eller fixa ögonlock bak :D
Användarvisningsbild
av CarMan
deska skrev:

du ska ju byta alla 4 på en gpång, då håller dom & köp ingen skit lampor, då får du skylla dig själv.
det är ju bra att ha 4 lampor, då har du alltid bakljus, även om en pajar under förd (säkerhets tänkande)
Användarvisningsbild
av henka35
Hur ser positionsljusen ut på V70N i USA? Jag tänker på modellen innan faceliften. Framtill vet jag att det sitter en orange lins innanför glaset men hur ser det ut bak? Sitter det någon extra lampa som lyser åt sidorna med rött sken, eller? Question
De ser ut som de som är sålda i sverige. Fram sitter det en blinkerslampa med både 5W och 21W glödtråd. 5W lyser konstant. Se bild på min bil.

Bild

/Henrik
Användarvisningsbild
av Mikko
Jaha, det sitter ingen orange lins framtill på blinkerslampan! Det finns ju ett litet hål vid sidan av den översta lampan i armaturen bak som lyser åt sidorna. Jag undrade just om det var den lampan som fungerade som positionsljus (sidomarkeringslampa). Tack för den informationen! :!:
Användarvisningsbild
av Loner
deska skrev: men "motstånd i lampsockeln"???? menas?
Ersätta lampan med ett motstånd (på rätt vrtde), då tror shunten att det fortfarande sitte ren lampa i och varnar inte.

/L
Användarvisningsbild
av deska
Loner skrev:
deska skrev: men "motstånd i lampsockeln"???? menas?
Ersätta lampan med ett motstånd (på rätt vrtde), då tror shunten att det fortfarande sitte ren lampa i och varnar inte.

/L
Låter ju bra, men hur fixar man ett sånt motstånd?? :roll:
Användarvisningsbild
av Loner
Köper ett och löder i en lampsockel? Tänk att dom blir minst lika varma som en lampa...

ca 38 Ohm 5W (räknat på 13,8V)
ca 9 Ohm 21W (räknat på 13,8V)
Användarvisningsbild
av greeeken
Köp en lampa o va säger istället
Användarvisningsbild
av CarMan
jag kan inte fatta hur man kan lägga ner så mycke energå på att kring gå ett fel & förstöra bilen.

köp 4:a lampor !!!

Hissa, starta, vrid, lossa returen till behå[…]

Stiften kommer åt genom att plocka bort pl[…]

Stort tack för hjälpen här på[…]

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]