Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
Jag känner inte till något halogenutförande där strålkastarna någonsin dippar om inte föraren själv skruvar på hjulet vid ljusvredet. Halogen har ingen sådan automatik eftersom det inte finns några sådana krav, däremot fanns det (som tillval?) att ljuset kunde sänkas i höjd om man lastat bilen baktung.

Kan du inte fota strålkastarna och lägga upp bilden här?
Användarvisningsbild
av Steffe3
Låter som en sjuhelsikes procedur att spika fast en halogenlampa där det ska sitta en xenonlampa (låter ju som rätt strålkastare, eftersom dom dippar vid start), bara för att få sämre ljus under alla omständigheter :s Den som gjort det borde ju ha nån form av pris >_>

Bör väl bara gå att montera in rätt lampor, eventuellt köpa nya ballaster från bildelsbasen om dom är bortslaktade från strålkastaren (vet inte hur det såg ut på tidigare modell, men nuvarande har den sitter under strålkastaren åtminstone).

Som Schmoyoho säger skulle nog bilder eventuellt kunna säga mer, från så många vinklar som möjligt.
av nets
tyvärr lyckades jag inte någon bra bild på strålkastaren, men jag skrev upp numret och det står 30698835 Valeo 15/12 -05
89900267 P2004 v70 HAL-Lhd LH
P2004 V70 HAL-TD-_G-CE
Hoppas det hjälper , vad jag kan förstå så är det halogen lampor.
Användarvisningsbild
av AndreasThn
StefanN skrev:Kostar 8000:-/ styck där.
Oj de är så pass dyra även beg.
Hmm är nog bara att leta, kanske någon privatperson säljer.

Köpa slitna och renovera själv...
Användarvisningsbild
av VolvoB20
StefanN skrev:Kostar 8000:-/ styck där.
Fucking bizzar dyrt för beggat, när sprillans nya original ligger på 6000 kr om man köper från tyskland.

Test med husvagn. Många laddstopp.... […]

V60 Classic har väl ändå inte AdBl[…]

V90 läggs ner.

Mercan torde ha markfrigång som en gokart.[…]

3G släcks

Hej gjorde service på min bil 3/7 i år[…]