Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mrHook
wissel skrev:
mrHook skrev:
wissel skrev:Importbil kollar du på internet kostnadsfritt. Transportstyrelsen, (fråga på annat fordon).
Bilhandlare försöker givetvis komma undan kostnader då få kunder har koll på vilka rättigheter dom har på riktigt.
Personligen skulle jag aldrig godkänna dessa felkoder som "normala".
Du kommer lätt upp i bilens inköpspris om du skulle rätta till dessa fel.
:???:

Vad jag läst mig till i "KKL" ska de åtgärda alla fel som jag orimligt kunnat förutse. D.V.S alla el-fel som kräver speciell utrustning för att kunna tillgå. Även att mitt test på Svensk Bilprovning påvisar brister som skall åtgärdas. Dock är jag osäker om ansvars avtagande gällande klimatanläggningen då de skrivit i varudeklarationen "osäker på funktion", kan dock anse att även det borde ingå i reparation då det felet är en kostnad som inte överensstämmer med bilens värde och inköpspris.

Wissel, om du har lust och tid att laborera med mig.
Ajaj, jag har barnbarnen här idag o ska iväg på fotbollsmatcher, idrott o scouter....fullt drag här.
Men Joel80 här på forumet kan detta på sina 5 fingrar tror jag. PMa honom o fråga.
Näringsidkaren har inte för avsikt att reparera andra fel än de som innefattar trafiksäkerhet även om KKL säger annat. Tråkigt men sat, i alla fall tar de något ansvar i frågan men kommer troligt driva de andra felen via ARN som kommer ta sin lilla tid. Dock verkar det som jag har goda chanser att få rätt.
Användarvisningsbild
av wissel
Hoppas dom sedan följer ARN, men är det en riktig firma så löser det sig nog. Håller tummarna.
Användarvisningsbild
av johnnype
Va trist att dom svarade så!

Jag köpte en 3år gammal V40 hos Volvohandlarn i Värmland, det var i ungdomens dagar kanske man får tillägga numera! Fick ett helt års garanti och inte behövde jag betala för service första året, dom lyssnade och åtgärdade allt jag hittade utan knussel (stenskott, stenskott i huven, uppgraderat mjukvara). Blev mycket nöjd!

Det är kanske andra tider nu?
av mrHook
johnnype skrev:Va trist att dom svarade så!

Jag köpte en 3år gammal V40 hos Volvohandlarn i Värmland, det var i ungdomens dagar kanske man får tillägga numera! Fick ett helt års garanti och inte behövde jag betala för service första året, dom lyssnade och åtgärdade allt jag hittade utan knussel (stenskott, stenskott i huven, uppgraderat mjukvara). Blev mycket nöjd!

Det är kanske andra tider nu?
Kan så vara att tiden förändrats. Tror inte att den egentligen gjort det i annat avseende än branschen verkar vilja slå ner på dem som inte har råd att köpa ny bil eller en bil som antas relativt ny. Även om det finns varudeklaration och den inte överensstämmer med verkligheten verkar inte konsument kunna hävda sin rätt, så i det avseendet är det ett fjasko från MRF, men ett gott försök att få någon rätsida på saker försöker de dock. Vem vet vad som gäller om några år.

Dock så är alla försäljare skojare.

Diskussioner om elpriser, när man ska tv&au[…]

Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]

Låser jag bilen, går in med nyckeln o[…]