Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dykaren
CarMan skrev:vi diskutera detta med garanterade mil i an annan tråd & jag vart lite nyfiken på hur avtalet ser ut?
hur har dom srivit för att garantera milena? & vad händer om det inte stämmer.

jag känner inte till en enda svensk återförsäljare som vågar skriva under på att en bil har garanterade mil, inte ens dom svenska.

skulle vara skoj att få ditt regg nummer via PM, bara för att kolla lite.
Jag PM:ar dig gärna bilens chassinr så kan du kolla med hjälp av det. Det som händer om inte milen stämmer är att dom har sålt en bil som inte stämmer enligt avtal och då har man rätt att häva köpet.

Mvh
Användarvisningsbild
av CarMan
Dykaren skrev:
CarMan skrev:vi diskutera detta med garanterade mil i an annan tråd & jag vart lite nyfiken på hur avtalet ser ut?

jag känner inte till en enda svensk återförsäljare som vågar skriva under på att en bil har garanterade mil, inte ens dom svenska.

Jag PM:ar dig gärna bilens chassinr så kan du kolla med hjälp av det. Det som händer om inte milen stämmer är att dom har sålt en bil som inte stämmer enligt avtal och då har man rätt att häva köpet.

Mvh
nån begränsning på hur långt efter man kan häva köpet? i mil o måader?
blir man "skyldig dom mil man kört & eventuela skader man gjort på fordonet?
(bara nyfiken hur det juridiskt är skrivet om man mot all förmodan skulle råka sälja en skruvad bil)
av Dykaren
CarMan skrev:
Dykaren skrev:

Mvh
(bara nyfiken hur det juridiskt är skrivet om man mot all förmodan skulle råka sälja en skruvad bil)
Du kan ju utfoma avtalet som du vill. Men stämmer inte avtalet överens med levererad bil så är ju avtalet brutet.
Användarvisningsbild
av CarMan
Dykaren skrev:
CarMan skrev:
Dykaren skrev: Jag PM:ar dig gärna bilens chassinr så kan du kolla med hjälp av det. Det som händer om inte milen stämmer är att dom har sålt en bil som inte stämmer enligt avtal och då har man rätt att häva köpet.

Mvh
Du kan ju utfoma avtalet som du vill. Men stämmer inte avtalet överens med levererad bil så är ju avtalet brutet.
det verkar ju vara en oerhört generös firma om kunden får utforma avtalet presis som kunden vill, helt uten restrektioner..
då dkulle jag defenetivt skriva in et saftigt skadestånd om nått inte det minsta skulle stämma & tid & miltal för när man ska ha kommit på att nått inte stämmer ska vra obegränsad, samt att man flyttar över hela bevisbördan på säljaren & köparen ska inte undr några omständigheter kunna bli betalnings skylldig för oförberädda utgivter m.m.
Användarvisningsbild
av farmerswalk
Ha ha ha!!! Här ville han bara tala om att han var nöjd med sitt bilköp och plötsligt kommer fem man och hoppar på honom!

Härligt forum detta......

Tomas V70 2.4T -01 med förhoppningsvist 12 900 mil körda....
av Hellrider
farmerswalk skrev:Ha ha ha!!! Här ville han bara tala om att han var nöjd med sitt bilköp och plötsligt kommer fem man och hoppar på honom!

Härligt forum detta......

Tomas V70 2.4T -01 med förhoppningsvist 12 900 mil körda....
japp jag håller med,men det är svårt att låta bli att tala om hur det funkar i verkligheten!är inte ute efter att vara taskig,utan försöker bara varna för folk om dessa bilar,tyvärr så har ju inte en enda motorjournalist hajat detta utan förespråkar att det är så himmla bra,men dom jobbar ju inte ute på verkstäderna och ser verkligheten!
Jag hoppas verkligen att ni har tur med era bilar
Användarvisningsbild
av CarMan
Nu är det väll inte så det är.
själv är jag bara intreserad hur firman har lagt upp det här med Garanterade mil !
jag vill veta om det är nått man kan lita på, eller om firman komit på ett sätt att lura till sig kunder.
av KarlMagnus
Känner igen detta. Har också en importerad 2,4 T 01 som jag är helnöjd med.
Köpt av seriös bilfirma. Råkade fråga om utrustningen skiljer mellan
tyskimport och den svenska, och fick en salva tillbaka om jag tror på tomten m.m.. Verkligen seriöst. Det viktiga är väl att man är nöjd med bilen. Har haft svensksålda Volvo med täta verkstadsbesök

Så dra inte alla importer över en kam.
av Frigge
KarlMagnus skrev:Känner igen detta. Har också en importerad 2,4 T 01 som jag är helnöjd med.
tyskimport och den svenska, och fick en salva tillbaka om jag tror på tomten m.m.. Verkligen seriöst. Det viktiga är väl att man är nöjd med bilen. Har haft svensksålda Volvo med täta verkstadsbesök

Tyvärr drar man alla Importerade över en kam, vilket ni som äger Importbilar kommer bli varse om när ni ska byta in dom. Då kommer ni inse att ingen vill ha er bil pga att det just är en Import. Bilhandlarna har gått på så många nitar med Importbilar att dom vägrar byta in dom, detta pga allt fusk med dessa bilar.
Tittade nyligen på en Importerad V40 -02.
Den hade inte bara manipulerad mätarställning utan dom hade dessutom tagit bort SRS-lampan pga alla fel som var i systemet, det skulle kosta kunden ca 10 000:- att åtgärda det som behövdes. Dessutom var som sagt mätarställningen skruvad 15000 mil.
Så, Jag drar ALLA Importbilar över en kam tills motsattsen är bevisad.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Frigge skrev:
KarlMagnus skrev:Känner igen detta. Har också en importerad 2,4 T 01 som jag är helnöjd med.

Tyvärr drar man alla Importerade över en kam, vilket ni som äger Importbilar kommer bli varse om när ni ska byta in dom. Då kommer ni inse att ingen vill ha er bil pga att det just är en Import. Bilhandlarna har gått på så många nitar med Importbilar att dom vägrar byta in dom, detta pga allt fusk med dessa bilar.
Tittade nyligen på en Importerad V40 -02.
Den hade inte bara manipulerad mätarställning utan dom hade dessutom tagit bort SRS-lampan pga alla fel som var i systemet, det skulle kosta kunden ca 10 000:- att åtgärda det som behövdes. Dessutom var som sagt mätarställningen skruvad 15000 mil.
Så, Jag drar ALLA Importbilar över en kam tills motsattsen är bevisad.

Det är ju det som är så bra med importbilar. Eftersom ALLA verkar dra dem över samma kam kan man ju hitta superfina bilar med massor av utrustning till superlåga priser. Hittar man en som inte är skruvad så är de ju ofta verkliga klipp.

För övrig så tycker jag att det så skit av seriösa biltillverkare att göra bilar som är så lättskruvade. SKÄRPNING.
Service Subaru XV

Inte en sån då? Om det är vad s[…]

HVO 100

och varför kör ni ens på HVO 100?

Tankade upp båda bilarna och köpte lite[…]

El fel

Hej, jag har en Volvo 744 från 90 som det ha[…]