Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Exyzäta
De hade komplett sats med de olika låshylsorna. Iallafall till "gen3" som jag har. Har memorerat den 4siffriga kod som stod på rätt låshylsa så ska försöka hitta en ny istället för att byta ut allt.
av Malmstroem
Till generation tre ska det inte gå att köpa lösa nycklar. Det som gäller är fyra nya låsskruvar -- men har du tur kanske du hittar någon inoficiell kanal.

Ställ dig frågan om det inte är bättre att skruva i fyra vanliga hjulskruvar än att hitta en nyckel till dem du har, alternativt ersätta dem. Jag använder i alla fall inte längre låsbara hjulskruvar. Min uppfattning är att de skapar mer problem än vad de löser.
Användarvisningsbild
av frasse4
Alternativt kolla med grannarna. Tror inte det finns så många kombinationer? Jag hade gen 2 och nyckeln till min fars bil passade mina skruvar och tvärt om.
av Exyzäta
I den lådan som mekanikern plockade fram fanns det iallafall ett 15 tal olika hylsor, och han hade en låda till om det inte skulle vara rätt från den första.
av Malmstroem
Det finns uppsättningar med nycklar som många Volvoåterförsäljare har. Dessa ska enligt uppgift inte kunna köpas av privatpersoner.

Jag har också varit förbi Bilia när jag inte hittade min låshylsa... :oops:

Jag hittade låshylsan någon vecka senare i en annan låda. Men jag valde i alla fall att inte skruva tillbaka låsskruvarna. Jag känner till återförsäljare som vägrar skruva dit låsskruvarna. De levereras i en påse i bagaget. Det är sedan upp till ägaren om de ska monteras -- allt för att slippa stå som ansvarig för de problem som ofta uppkommer med låsskruvar.
Dålig räckvidd XC60 -2026

Min XC60-25 kommer jag som bäst nästan 8[…]

Det sitter gumminstopp som ska ta emot/justera bak[…]

Har fått ungefärliga prisuppgifter nu[…]

HVO 100 för dyrt?

Tankade just upp sonens och min Mercedes 190d 2.5 […]