Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av svda
Den enda skillnaden är att larmet tystnar om man kopplar bort bilbatteriet, men det vet ju inte tjuven. Vissa tycker detta är en nog stor nackdel att krångla dit ett nytt batteri, jag och tror jag även wissel tycker det är oväsentligt.
Ok låter bra det. Jag håller tummarna på att kortet klarat sig p tar bort b u batteri. Tack för info. Ifs så tror jag att jag föraöker hitta en meck som gör det
Såg lite krångligt ut för lilla amatören som mig haha
så nu är jag in e på denna del igen, har blrjat köpa på mig massa saker. vad händer om man bara kopplar bort hela sirenen. slipper jag larm service erfodras i displayen eller måste jag ta ner sirenen och ut med batteriet och tillbaka med sirenen för att lösa den felkoden i displayen ? nån som vet vad delen heter till v70 04a ? tänkte börja googla runt om man eventuellt kan hitta en som funkar så det bara är att byta ut.
av andersuw
Exakt var säger bildelsbasen att alla sirener passar alla bilar inom årsmodellintervallet 00-07? Har du någon länk? Kan inte påminna mig att jag någonsin sett att bildelsbasen uttalar sig om sådana saker.
Nej nej herregud kontaktade några försäljare därigenom jag sa fel förlåt hoppas du ursäktar mig jätte hemskt :oops: men hir som alla säger samma sak att det ska passa. Kan det verkligen stämma ? Om vi glömmer det andra
av andersuw
OK. Inga problem. De försäljare du talat med verkar ha rätt. Jag hittar inget annat artikelnummer för larmsiren till V70N än det du angav. Med tanke på att reservbatteriet i sirenen inte verkar hålla hur länge som helst förefaller det klokt att ta en från en så ny bil som möjligt.

Vad jag förstår så ser effektav[…]

Jag byter elementet när jag ändå h[…]

1. https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=[…]

Läsbara hjulbultar. Igen

Jag lärde mig efter första gången […]