Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
prajtor skrev:Jag tänkte plocka du galler från skroten. Vad bör jag plocka med mig?
Vet inte riktigt hur det sitter så här får du ett riktigt bra svar. Ta med gallret och det som du har i din bil idag lämnar du där :mrgreen: Det bästa jag kan ge är att sök på lastgaller V70n så kanske du får förståelse för hur det ser ut
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Gallret fäster i samma hål som nätet så du borde kunna lista ut vad som saknas i din bil genom att jämföra.

Synd det inte finns ett galler som passar där framme när sätena är fällda också.. Fast nätet där är ju mer än någon annan kombi erbjuder å andra sidan.
av andersuw
prajtor skrev:
glock40sw skrev:Din bil har förberedda fästpunkter i taket ,monteringen är enkelt och allt som behövs finns med i paketet.
Detta gäller naturligtvis bara Volvo original tillbehör.
Jag tänkte plocka du galler från skroten. Vad bör jag plocka med mig?
Kika i "världens minst lästa bok". Där står (rörande XC70 där lastgaller var standard) hur man plockar bort och sätter dit det.
av andersuw
2ägaren skrev:En nackdel är att det verkar helt omöjligt att få tag i nya gasdämpare :(
Av vilken anledning är det omöjligt? Mina gav upp för några år sedan och det var bara att åka till min Volvo ÅF och köpa nya. Artikelnumren är 9481274 (grafitgrå), 9481275 (beige) och 9481276 (oak).

Vad har du för felkod? Vem har gjort jobbet,[…]

Jag kan inte hjälpa dig i frågan om SIM[…]

XC60 MY27

Är det någon som vet OM / när Vol[…]

https://youtu.be/m7fZPE3Uzb8?si=-pNVMgwnROaySKFY