- tor 18 aug 2016, 15:36
Kan väl knappast va normalt. Kompisen fick lite värre än de där på sin s70 där börja stötdämparen slå i insidan på huven så ja hade bytt helt klart
Moderator: Moderatorer

SBergdahl skrev:Annars har jag funderat på att bara byta till förstärkta fjädrar bak för att bilen inte ska se så baktung ut med cykelhållare där bak och lite packning.Satsa på nivomat-stötdämpare i sådana fall så ordnar bilen det själv beroende på hur tungt lastad den är. Vet inte hur det ser ut med de på andrahands- och tredjepartsmarknaden dock. Lite dyrare är de nog.
Schmoyoho skrev:Går det ens att eftermontera nivåreglering? Om vi bortser från att det verkar rejält mycket dyrare. Förmodligen mer än vad jag vill lägga på bilen.SBergdahl skrev:Annars har jag funderat på att bara byta till förstärkta fjädrar bak för att bilen inte ska se så baktung ut med cykelhållare där bak och lite packning.Satsa på nivomat-stötdämpare i sådana fall så ordnar bilen det själv beroende på hur tungt lastad den är. Vet inte hur det ser ut med de på andrahands- och tredjepartsmarknaden dock. Lite dyrare är de nog.

SBergdahl skrev:Beror väl på hur säker du vill vara på att inte behöva göra det igen..Jag kan ju svara mig själv: Ja det funkar likadant och tar inte många minuter när bilen väl är upphissad.
Funkar V70N likadant som S80 att det går att byta bakre dämparna utan att lossa annat än just dämparen och dra ut den underifrån?

Diskussioner om elpriser, när man ska tv&au[…]