Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tartryffel
CarMan skrev:
Tartryffel skrev:Fixade min på S60 igår. Det var inte styrenheten (går att kolla med datorn på verkstan) och enligt volvokillen är det vanligare att värmeelementet ger upp än att styrenheten gör det.

830 spänn kostade kalaset, bytet fixades hemma. En hel del pill men inte särskilt svårt. Bara tidsödande att lyfta ur stolen och plocka bort klädseln och det gamla elementet.
beror ju på vad det är för årsmodell vi pratar om
Vad är det som beror på årsmodell? Om det är vanligare med datorn än elementet? Han med problemet angav ingen årsmodell så det är isåfall märkligt att du kan svara att styrenheten brinner upp.
av zebulonm
Läste angående årsmodeller. Jag kör en v70n-01.
Är det bara att dra ur kontakterna till den svarta dosan under. Tänkte att då kan jag provbyta med passagerarsidan eftersom den sidan funkar. Och funkar det då sä är det bara att köpa en ny.
Användarvisningsbild
av CarMan
Tartryffel skrev:
CarMan skrev:
Tartryffel skrev:Fixade min på S60 igår. Det var inte styrenheten (går att kolla med datorn på verkstan) och enligt volvokillen är det vanligare att värmeelementet ger upp än att styrenheten gör det.

830 spänn kostade kalaset, bytet fixades hemma. En hel del pill men inte särskilt svårt. Bara tidsödande att lyfta ur stolen och plocka bort klädseln och det gamla elementet.
beror ju på vad det är för årsmodell vi pratar om
Vad är det som beror på årsmodell? Om det är vanligare med datorn än elementet? Han med problemet angav ingen årsmodell så det är isåfall märkligt att du kan svara att styrenheten brinner upp.
bilarna byggs om ständigt, det är ingen 240 vi pratar om längre. massa enheter byggsom eller byter levrantör, detta gör att en fell som finns på några biler, inte behöver finnas på alla & specielt inte om bilen modifieras eller nått.

det är alltså inte vanligast att det är styrenheten på alla årsmodeller...

Idag fick jag samtal av min mor att hennes front b[…]

Fälgar till V70- 2015 (diesel)

Fälgar från nyare Volvo (SPA) eller f&a[…]

B230F går fett

Det är relativt vanligt att bränsletryck[…]

Bakvagn V70 AWD _97

Ja , jag har sett den sprängskissen men jag v[…]