Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jompa_T4
erikeriksson skrev:...varför skulle "MIL -lampan" tändas vid byte????
Var har jag skrivit det?
av Frigge
Man ska INTE återanvända den packningen, man ska köpa en NY.
Den nya packningen har även en oljesil som ska hindra partiklar att komma in i enheten
av hotdog
ok tack för svar.... ska jag tolka detta som att en bra grej att göra är att montera bort VVT-pumpen och göra rent den, sätta tillbaka den med en ny packning, om inte detta löser problemet köpa en ny VVT-pump och slänga i...
...det här med att problemet skulle indikeras via MIL-lampan känner jag inte till, är det felkodslampan på instrumentpanelen eller talar vi om nått annat här. Jag har hursomhelst inga felindikeringar i instrumentpanelen på min bil...

...skulle ju vilja vara helt säker på att det handlar om VVT innan jag går och köper en ny.... finns mer att kontrollera för att säkerställa detta?
av Daddan
Hej!

Jag har inte heller felindikeringar i instrumentpanelen. Jag kan berätta vad verkstaden kommer fram till och åtgärdar eftersom symptomen är de samma.
av Frigge
hotdog skrev:ok tack för svar.... ska jag tolka detta som att en bra grej att göra är att montera bort VVT-pumpen och göra rent den, sätta tillbaka den med en ny packning, om inte detta löser problemet köpa en ny VVT-pump och slänga i...
...det här med att problemet skulle indikeras via MIL-lampan känner jag inte till, är det felkodslampan på instrumentpanelen eller talar vi om nått annat här. Jag har hursomhelst inga felindikeringar i instrumentpanelen på min bil...

...skulle ju vilja vara helt säker på att det handlar om VVT innan jag går och köper en ny.... finns mer att kontrollera för att säkerställa detta?

Om inte bilen sätter någon felkod på den är det ju inte lätt att säkert veta att den är trasig eller inte fungerar som den ska
av Rickard
Kan WT Vara sönder utan att bilen ger en felkod???
av Jompa_T4
Rickard skrev:Kan WT Vara sönder utan att bilen ger en felkod???

Javisst... OBD-systemet är bra men inte perfekt...
av Frigge
Symtomet du har stämmer bra med en kärvande ventil, rengöring och byte är inga stora pengar och därför värt att börja med.
av Rickard
Frigge skrev:
Symtomet du har stämmer bra med en kärvande ventil, rengöring och byte är inga stora pengar och därför värt att börja med.
Mitt problem löstes med ett nytt batteri... var bara nyfiken på hur pålitligt ODM-systemet är.
av Daddan
Hej!

Jag blev tvungen att byta batteri igår eftersom jag blev ståendes på en ok och behövde starthjälp.

Nu startar den utmärkt kall och jag tycker den går bättre annars också! Batteriet var 6,5 år gammalt så det var behövligt att byta.

Problemen löstes med nytt batteri alltså!
Solgardin bakdörrar

De som sitter i min XC90 är inbyggda i dö[…]

Volvo v70 reglermotorer flera stycken stannat p&ar[…]

Tack för ditt svar. Menar du att skruva loss […]

OM RYSSEN KOMMER

+20 miljoner svalt ihjäl i Sovjet/Ryssland u[…]