Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andersuw
Stämmer. Förutsatt att torkaren inte varit igång under din tid som ägare har du hittat felet.
av Eriksson87
Testade att sätta ett annat relä på den och då knäpper det sen går säkringen till torkaren så antar att motorn är paj?

Skickat från min D5803 via Tapatalk
av andersuw
Kan vara så men kan lika gärna vara kabelbrott med åtföljande kortslutning. Går säkringen även om kabeln inte är inkopplad på motorn?
av Eriksson87
Ska testa igen. Kul med någon som vill hjälpa en :) måste ha varit någon väldigt okunnig innan som haft bilen. Inget funkade i passagerardörren när jag köpte den. Var bara att sätta i en säkring så funkade det. Men visst prutade ju pga det så det är ju bra. Nu saknas det ett relä och kanske trasig motor men det återstår att se. För visst är det ett vanligt fel med kabelbrott vid gångjärnet?

av andersuw
Ja den som hade bilen före dig verkar ju onekligen ha haft en lite originell syn på problemlösning. ;-) Och ja, kabelbrott vid gångjärnet är vanligt fast man inte kan utesluta att det gått av någon annanstans om det nu visar sig vara kabeln och inte motorn som trilskas.
av Eriksson87
Säkringen gick utan motor inkopplad så då blir nästa steg att kolla kablarna. Skulle vara för jäkla skönt och slippa köpa ny

av andersuw
Jisses! Funkar något i bakluckan överhuvudtaget? Låset, skyltbelysningen, defrostern, höga bromsljuset? Men det är alltid skönt att ha koll på felorsakerna till att börja med. ;-)

Detta lever kvar sedan V70XC med viscodiff som var[…]

Allt verkar iofs OK, så den får duga s[…]

Värmepaketet läcker, tidvis mycket

Fortsättning från Svanis tråd o[…]

Stefans 968

Stor Porscheträff vid sjöhistoriska idag[…]