Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Torke
Kan inte vara så lätt att de sitter nån säkring som bränt som jag inte har hittat? Tycker iof att vida borde gett nån fellkod då.
Säkringarna jag hittat är i motorrummet, bagageutrymmet och i en lucka innanför förardörren.
Har jag missat något?
av andy78
Torke skrev:Kan inte vara så lätt att de sitter nån säkring som bränt som jag inte har hittat? Tycker iof att vida borde gett nån fellkod då.
Säkringarna jag hittat är i motorrummet, bagageutrymmet och i en lucka innanför förardörren.
Har jag missat något?
Nä eftersom bilen startar och går i felsäkert läge.
Lyser motorlampan?
Användarvisningsbild
av wissel
Torke skrev:En kompis kompis med vida. Vida säger "Svarar inte" på ecm enheten. Visar inga serienr eller liknande för enheten
Tror att det finns felkoder iaf. OM bilen går i Limphome så skapas felkoder.
personligen skulle jag inte börja byta enheter....gör om gör rätt, tillsammans med din kompis är min idé. :-)
av Torke
andy78 skrev:Nä eftersom bilen startar och går i felsäkert läge.
Lyser motorlampan?
Nej inga lampor lyser. Rycker jag luftmassemätaren så dör bilen.
av andy78
Har du kollat laddning med en multimeter?
Går den bra med annat batteri?
Om det är samma batteri som kablades igån, har det laddats upp med batteriladdare sedan dess?
av Torke
Jag bytte till ett fräscht batteri första dagen. Generatorn laddar 14v.
Jag har testat att flytta lite relä med samma betäckning i säkrings dosan men de var ingen skillnad.
andy78 skrev:Start den med luftmassemätaren urkopplad och går sedan?
Jag testade starta motorn med Lmm urkopplad men motorn dör med detsamma.

Men nu får bilen stå och skämmas över helgen.
av andy78
Torke skrev:Jag bytte till ett fräscht batteri första dagen. Generatorn laddar 14v.
Jag har testat att flytta lite relä med samma betäckning i säkrings dosan men de var ingen skillnad.
andy78 skrev:Start den med luftmassemätaren urkopplad och går sedan?
Jag testade starta motorn med Lmm urkopplad men motorn dör med detsamma.

Men nu får bilen stå och skämmas över helgen.
Då kan du nog utesluta dålig laddning spänning.
hmm, undrar om det är så att den ska ta värdena från spjällhuset, men spjälllägesgivaren är sönder det skulle isåfall vara en förklaring varför du inte kan ge mer än 2000 varv men man tycker att det borde ge en felkod.
av Torke
Tjo
Nu är problemet löst. Det var ecm boxen som var kass. Hittade ett ställe i Karlstad som kunde läsa ut den gamla å lägga datan i en beg box.

Tack för engagemanget i min felsökning.

@AlexanderE , Du kommer tyvärr inte kör[…]

Släcka felkod

Jag har iCarsoft 2.0

Insug b6254

Jag tror det är motorolja som kommer genom v[…]

Har du även smörjt vid "piggen"[…]