Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Alexas
Sök på Youtube. Finns en del videor som visar hur man lättast får av hylsan :) och en som visar hela jobbet.

Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk
av emastar
Får helt enkelt palla upp bilen och göra ett försök med att byta hylsa och se om det blir når drivning på bakhjulen.
Nån som har art nr på hylsan och tillhörande monteringssats?
av emastar
Alexas skrev:Sök på Youtube. Finns en del videor som visar hur man lättast får av hylsan :) och en som visar hela jobbet.

Vad söker jag på? Får bara upp massa video om att byta vinkelväxel
av Andis
Har sett min vän som renoverar vinkelväxlar lossa hylsan på 2 bilar. Han har en hemgjord avdragare av modellen slagavdragare han svetsar fast avdragaren i hylsan sen slungar tyngden mot stoppet då lossar hylsan med 2-3 slag. Avdragaren är typ 2 meter lång.

Men jag skulle rekomendera nya splinse på vinkelväxeln med när du byter hylsa splinsen på vinkelväxeln är troligen nergångna dom också.
av emastar
[quote="Andis"]Så här ser splinsen på vinkelväxeln ut efter renovering av vinkelväxel

Det där med att renovera är nog inget som en klarar av känner jag. Får helt enkelt öppna plånkan och köpa nya delar.......
av Andis
Annars är det betydligt biligare att låta renovera den du har. Samt håller bättre.

Själv vägra jag köpa en ny när jag vet att dom är ganska klena orginal leta i 2 år innan jag hitta Ludvika bil o motor som renoverar och förstärker splinsen.

Ps har en renoverad på min och pappas har också fått en renoveradboch förstärkt.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Förstärkt... Nu är det kanske länge sen och saker förändras. Men för några år sedan var ludvika bil och motor riktigt ökänt. Undrar för övrigt hur många vi är som väntat på honom vid okq8 i ludvika i timtal.

Går det handla där numera? Eller är det som förr?
av emastar
Ok.
Hur lång tid tar dom på sej att renovera. Har inte möjlighet att ha bilen ståendes nån längre tid ...
Nåt annat förslag på ställe som inte är ökänt?
av Alexas
Jag har hört både bra och dåligt om Ludvika. De är seriösa och gör jobbet bra men kanske är lite manjana manjana :D

Carplay Trådlös adapter

Jag har haft denna i 2 år. med en xc40 MY21 […]

Jag försökte boka tid hos Bilia igå[…]

Felkoden är den jag skrev i trådens rub[…]

Kolla att luftförvärmningsspjället […]