Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andersuw
greeeken skrev: PDM styrs av DDM
Jag skulle först kolla om de felkod där.
Fast då borde man ju tycka att förar sidan oxå borde strula.
PDM styrs av DDM bara om du försöker manövrera något på passagerarsidan från panelen i förardörren. Om passagerardörren inte funkar som den skall vid försök till manövrering från panelen i passagerardörren är det troligare att det är PDM det är fel på. Men i nuläget kan vi inte vara säkra på att det är i någon av dessa moduler felet sitter. Det kan också handla om något annat. Som alltid är det en god idé att läsa felkoder först.
av ThunderAce
andersuw skrev:
Eriksson87 skrev:Pratade med en polare som har lite volvo kontakter, han pratade om att man fick byta dörreglagen? Är det alltså pdm? Har bara pratat med han snabbt så har inte hunnit fråga
Ja, det är troligen PDM han syftar på. Om jag minns rätt är det så att man på förarsidan (DDM) tar bort hela reglagepanelen medan man på passagerarsidan tar bort den undre delen från höljet ovanpå. Här är en bild på en PDM:

https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... -30658147/

Den jag bytte till kom från skroten. Men det kan vara marigt att hitta rätt. Om det visar sig vara PDMen det är fel på bör du försöka hitta en med samma artikelnumer och från samma årsmodell (och se till att ha returrätt om något ändå inte skulle funka). Däremot skulle jag tro att det inte spelar någon roll om den kommer från en XC70, V70 eller S60.
stämer bra, så länge han söker på det nummret som sitter redan på plats så kommer
han få träff på alla bilar där denna sitter.
som du ser på bilden så kommer du även ha ett liknande klistermärke med artikelnummer och vecka/år för tillverkningen
Användarvisningsbild
av greeeken
andersuw skrev:
greeeken skrev: PDM styrs av DDM
Jag skulle först kolla om de felkod där.
Fast då borde man ju tycka att förar sidan oxå borde strula.
PDM styrs av DDM bara om du försöker manövrera något på passagerarsidan från panelen i förardörren. Om passagerardörren inte funkar som den skall vid försök till manövrering från panelen i passagerardörren är det troligare att det är PDM det är fel på. Men i nuläget kan vi inte vara säkra på att det är i någon av dessa moduler felet sitter. Det kan också handla om något annat. Som alltid är det en god idé att läsa felkoder först.
ja det var det jag menade. Var bara otydlig.

Womens From Your Town - No Verify - Anonymous Adul[…]

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]