Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Sprutspecken skrev:Tack andersuw för bra svar!

Frågan är om man kan "lura igång den", genom att ställa in timern ngra timmar frammåt, och när VOCen ställt in timern så stänger man av den, för en direktstart ngra timmar senare??
Nej det är just det som är det dumma. Det finns inget sätt (i alla fall inget som Volvo vill kännas vid) att via VoC få bilen att ställa sig i full beredskap för ytterligare kommandon efter att den gått i dvala. Det är uppenbarligen en skitsak att fixa programmeringsmässigt och det är smått obegripligt att Volvo inte redan insett behovet och åtgärdat saken.
wahnsinn! - tänk att man skall behöva konstruera bilen själv också för att det ska bli bra...!!

O det går såklart inte heller att aktivera VOCen på plats i bilen? - på annat sätt än att starta bilen då förstås...

äh, jag slänger bilen å köper en ny, eller två nya o vaskar den ena.
Sprutspecken skrev:O det går såklart inte heller att aktivera VOCen på plats i bilen? - på annat sätt än att starta bilen då förstås...
Enligt manualen krävs start. Å andra sidan är det ju inte något större bekymmer att trycka på startknappen när man väl är i bilen. En intressant fråga är om fjärrstart av motorn via VoC (vilket är möjligt på min bil, vet inte om det är på din) möjligen också kan väcka bilen ur dvalan. I så fall är ju det en lösning. Men troligen funkar inte det heller eftersom bilen uppenbarligen känner skillnad på om den startats via VoC eller via knappen inne i bilen.
Sprutspecken skrev:fast själva poängen, till typ 50%, med VOC är väl just att slippa kallstarta motorn...

- så för att kunna värma upp motorn inför start, behöver man först starta motorn...

nedrans kinesbil.
Ja, lite Moment 22 är det över det hela. Fast jag tror knappast vi kan skylla det på det kinesiska ägarskapet. :wink:

Womens From Your Town - No Verify - Anonymous Adul[…]

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]