Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Enligt min instruktionsbok har jag en 80-liters tank, men om man ser till hur mycket man får i när man tankar och hur långt färddatorn tycker att man kommer på återstående bensin kan tanken aldrig vara större än 70 liter. Med andra ord är jag helt övertygad att instruktionsboken har fel.

/Martin
av haxpet
Jag tror nog att jag bara har 70 liters tank i min bil. Skulle vara tråkigt om den hade 80, för då skulle den gå dyrare än vad jag tidigare trott.
Användarvisningsbild
av Mikko
Enligt instruktionsboken har min bil också 80-liters tank... :roll:
Användarvisningsbild
av CarMan
haxpet skrev:Jag tror nog att jag bara har 70 liters tank i min bil. Skulle vara tråkigt om den hade 80, för då skulle den gå dyrare än vad jag tidigare trott.
hur kan bilen gå dyrare bara för att tanken är större?
ska du räkna snit förbrukning så är det ju hur mycke du tankar i som är intresant, o då spelar det ingen roll om det är 10 liter eller 200 liter delat på flera tankningar.
Användarvisningsbild
av falcon
på min 2,4t -00 är det 80 liter på kör på ca 0,85 landsväg, och blandat men med väldigt lätt höger fot ca 0,95
Användarvisningsbild
av cycler
Hmm 70 liter tank...

Men om man räknar strecken i mätaren så får jag det till 80 lit..

Betyder det att bensin mätaren INTE har 10 lit mellan varje streck??

/C
av Funatic
80-liters tank är tillbehör. Jag har det på min.
av Moody
JimmyK skrev:Finns en viss reserv i tanken. Har för mig att tankvolymen är 73l på dessa bilar.
Tanken är officiellt på 70 liter och ev reserv har man möjligtvis i reservdunken i bagaget.

Däremot kan jag tänka mig att det kan gå i nån eller några liter i påfyllningsröret.
Användarvisningsbild
av frilins
Här är det kanske på sin plats att fundera på hur pass bra bensinpumparnas mätare fungerar.
Vi ser ett bensinpris på macken men är det detta pris vi får betala?
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag tror inte pumparna har nån större misvisning, ska jag gissa så är det under 1%

Slipade med 80 papper sedan 240 och 400 samt v&ari[…]

Vi som beställt EX90

Talade med min handlare i dag, ny SW release p&[…]

Akut AC problem

Köpte bilen, V40 D3 -13, i jan på bilfi[…]

Farthållare 945

Hej på er alla. Jag är stolt nybliven &[…]