Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jonny692
Severin skrev:Det är definitivt inte för varmt, min bensinvärmare har en gräns på 25 grader

Du har ändrat klockan i bilen till vintertid antar jag?
Japp det har jag gjort :-)
Användarvisningsbild
av jonny692
Hertsh skrev:För dieselvärmarna är det normalt sett 15 grader som är gränsen för att den ska gå igång.

Står i min instruktionsbok vad som gäller så det står säkert i din också.
Hittade inget i min instruktionsbok :-/
Användarvisningsbild
av jonny692
snoddasD5 skrev:+7 är gränsen varmare än de så startar den inte. Men sen är det otroligt vanligt värmarna går sönder.
Om den skulle va sönder så skulle den inte gå alls?
Användarvisningsbild
av Severin
jonny692 skrev:
snoddasD5 skrev:+7 är gränsen varmare än de så startar den inte. Men sen är det otroligt vanligt värmarna går sönder.
Om den skulle va sönder så skulle den inte gå alls?
Kan ju vara att den kokar, inte tänder etc, den startar och slår av efter några minuter men för många såna försök spärrar värmaren till slut
Användarvisningsbild
av jonny692
testade att ställa in den efter kl 00.00 men funka inte ändå :-( är det nån skillnad på parkvärmare 1 och 2 ?
Användarvisningsbild
av svergie2
jonny692 skrev:testade att ställa in den efter kl 00.00 men funka inte ändå :-( är det nån skillnad på parkvärmare 1 och 2 ?
Nej ingen skillnad :/
Användarvisningsbild
av jonny692
Testade att ställa in tiden några minuter framåt och satt kvar i bilen och då startade den direkt, verkar ju som själva värmaren funkar då.
Är väl nåt fel på själva timern då?
Användarvisningsbild
av snoddasD5
Är du säker den startar det är inte att det börjar låta för den försöker starta. Testa när du har tid gå och och direktstarta den och se efter 50min om bilen är varm.
av ThunderAce
Några felmeddelanden i DIMen angående park.värmare?

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]