Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av malajo
158 kr för 2 st nya nycklar på eBay. Inte limmade heller :-)

Såg att det finns både 4 och 5-knappars.
Jag har ju nu 4 knappar på min dosa, nån som vet om jag kan sätta i den i en nyckel med 5 knappar?
av malajo
Mini_ice skrev:
malajo skrev:Transpondern sitter alltså i själva nyckeln? Jag snackar oxå om den gamla varianten alltså, med lös larm-dosa. Har oxå funderingar på att uppgradera mig till en kir.
Jag ska försöka fixa ett mektips under morgondagen om jag får tid!
Bild
Det hade nog underlättat om man vet var man ska "gräva"
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Mabuse skrev:När stilett-funktionen slutade fungera på min KIR-nyckel dokumenterade jag hur jag byggde om min:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 2&t=107867
Du var ju redan en KIR nyckel, det största problemet med att bygga en KIR är ju att få ur transpondern hel, i kir nyckeln ser man ju den hela tiden, i den vanliga nyckeln med separat fjärrdosa så sitter den ingjuten i själva plasten på nyckeln..
Användarvisningsbild
av greeeken
malajo skrev:158 kr för 2 st nya nycklar på eBay. Inte limmade heller :-)

Jag har ju nu 4 knappar på min dosa, nån som vet om jag kan sätta i den i en nyckel med 5 knappar?
Ja det kan du, 5:e knappen är paniklarmet eller vad du nu vill kalla det.
Användarvisningsbild
av Mabuse
Jag är ganska säker på att jag har sett bilder på hur transpondern sitter i nyckeln, någonstans här på Jagrullar. Jag har för mig att den postades i samband med att någon annan byggde om en nyckel till KIR. Det är bara att börja söka...

KIR-reparationstråden länkade jag till för att jag hade den lättillgänglig och för att den kunde vara till nytta.
:wink:
Användarvisningsbild
av greeeken
greeeken skrev:
malajo skrev:158 kr för 2 st nya nycklar på eBay. Inte limmade heller :-)

Ja det kan du, 5:e knappen är paniklarmet eller vad du nu vill kalla det.

Snyggast bäst enligt mig är att köpa nyckelämnet slipa det föra över kretskortet .Men det är ju bara jag det.
av malajo
greeeken skrev:
Snyggast bäst enligt mig är att köpa nyckelämnet slipa det föra över kretskortet .Men det är ju bara jag det.
Det är väl precis det jag tänkt göra eller vad menar du?
Jag har ju beställt kir-nyckel med nyckel-ämne.
av ThunderAce
har en ganska utförlig instruktion med bilder och text
skicka PM med mejl så får du den, står även hur du fixar panikknapp om du vill ha den
som sagt ganska utförlig

Om oljetryckslampan är släckt och givare[…]

Luktar avgaser i kupen

Börjar det bli svart i framkanten på mo[…]

Till TS,vad läser du av bilen med för […]

Kablar till tändspol

Volvo har original rep.kablar. Du köper konta[…]