- tor 19 mar 2015, 21:59
Ja det tänkte jag inte på Ace :shock: fast har inga ungar hemma så bara jag å tanten så vi får vara rena av oss när vi ska åka :lol: :lol:
Moderator: Moderatorer
cege skrev:Ja det tänkte jag inte på Ace :shock: fast har inga ungar hemma så bara jag å tanten så vi får vara rena av oss när vi ska åka :lol: :lol:har inga ungar heller, bara jag och tanten, men som sagt så är jag själv inte särkillt försiktig, kan gå ut i garaget för att hämta nåt
lennart lundberg skrev:Hej!:shock:
Har generationen före denna modell men med 2,5T motorn.
Min drar ca 1,1 lit/mil och vinter ca 1.05 lit/mil. Blandad körning.
Något lägre vid endast landsvägskörning.
Kör ganska snällt till 80% med denna körglada motor med bra vridmoment.
Gör en köptest ”exempel bilprovningen” innan köp som ett gott råd av eget erfarenhet med Max Trygg Garanti Bilia.
Lennart
cege skrev:HejsanVad är det för gräsliga eftermarknadsfälgar som sitter på bilen? Bilen ser helskum ut med dessa.... :roll:
Ska i morgon åka å kolla in denna http://www.blocket.se/vastmanland/Volvo ... m?ca=5&w=2
Nåt spec man bör titta lite extra på ?
Vad kan bensin förbrukningen ligga på ?
valln skrev:Rostar inte bromskolvarna fast om du aldrig bromsar? :Dlennart lundberg skrev:Hej!:shock:
Gör en köptest ”exempel bilprovningen” innan köp som ett gott råd av eget erfarenhet med Max Trygg Garanti Bilia.
Lennart
Jag har 0,75 l/mil på sommaren och 0,85 l/mil på vintern.
Motorns hemlighet är att planera körningen och blicka långt fram, nästan aldrig bromsa. Jag har efter snart 18000 mil kvar originalbromsbeläggen runt om på bilen, min mekaniker hade minst sagt roligt åt det...
Vad har du för däckdimission och lufttryck?
Jag har 215 och 16 tum sommar som vinter. Lufttryck 2,8.
Edit: Såg att du hade automat och det förklarar nog en stor del.
valln skrev:Min V70 2,5T ligger på 0,93 blandat på 3000 mil, se min signatur. Pendlar ganska mycket genom Sthlm. Jag har även automat... Så kör du eccodriving ska du ju klara dig under detlennart lundberg skrev:Hej!:shock:
Lennart
Jag har 0,75 l/mil på sommaren och 0,85 l/mil på vintern.
Motorns hemlighet är att planera körningen och blicka långt fram, nästan aldrig bromsa. Jag har efter snart 18000 mil kvar originalbromsbeläggen runt om på bilen, min mekaniker hade minst sagt roligt åt det...
Vad har du för däckdimission och lufttryck?
Jag har 215 och 16 tum sommar som vinter. Lufttryck 2,8.
Edit: Såg att du hade automat och det förklarar nog en stor del.
-> Garagetråd! <-Arnold skrev: Rostar inte bromskolvarna fast om du aldrig bromsar? :DInte hittills..
Har du kollat att det inte är blött unde[…]
@kievY , Vankas plusgrader här i veckan :-)[…]