Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
Volvo har ju egentligen lösningen a la XC90.
2 Styrpinnar rätt upp, ut med strålkastarna o byt vad som behöver bytas,
ruggigt klantigt på V70 XC70 osv.
På V70 använde jag en hylsa 10 mm för att trycka in palstpluggarna på luftfilterboxen,
då är det bara att lyfta den rätt uppåt.
Användarvisningsbild
av the_dolph
lyfte du även ur plastlådan till databoxen? Är det enbart två plastpluggar på luftfilterboxen?
Användarvisningsbild
av the_dolph
Ska man satsa på led lampor i parkerings/positionsljuset eller köra vidare med glödlampor?
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
the_dolph skrev:Ska man satsa på led lampor i parkerings/positionsljuset eller köra vidare med glödlampor?

Led. Det har jag satt in. Även till Regbelysningen. Då slipper man byta dem mer :-D
av gälleryd
the_dolph skrev:Är det samma led lampor i skyltbelysningen som i positionsljuset?
På min funker dett bra :) (2006 xc70 2.5t ocean race--7800mil)
Användarvisningsbild
av the_dolph
tycker det kommer in en svag doft av avgaster när man står i kö eller nära en bil som står stilla. Tycker det blev mer efter senaste servicen. Är det normalt. Har inte varit så tydligt med andra bilar jag kört. Tips?
Användarvisningsbild
av Erico
wissel skrev: På V70 använde jag en hylsa 10 mm för att trycka in palstpluggarna på luftfilterboxen,
då är det bara att lyfta den rätt uppåt.
Behövs íngen 10mm hylsa. Bara att rycka rätt upp :-)-)
Användarvisningsbild
av Erico
the_dolph skrev:tycker det kommer in en svag doft av avgaster när man står i kö eller nära en bil som står stilla. Tycker det blev mer efter senaste servicen. Är det normalt. Har inte varit så tydligt med andra bilar jag kört. Tips?
Det finns olika kupéfilter vad jag har hört. Troligtvis har det monterats ett som inte är ett kolfilter i din bil. Vet inte om Volvo har mer än ett typ av filter men om man köper kupéfilter på tex, Biltema får man ett vanligt filter utan kol, och det är mycket sämmre på att filtrera bort lukter.

Och: Nej, plast plupparna har aldrig gått sönder för mej iaf.
Luktar avgaser i kupen

Börjar det bli svart i framkanten på mo[…]

Till TS,vad läser du av bilen med för […]

Kablar till tändspol

Volvo har original rep.kablar. Du köper konta[…]

Motor-center i nynäshamn tog 500kr för d[…]