Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bubbe
wissel skrev:Bubbe, du haar fattat rätt. :-)
garanterat ligger det en kabel som använts av tidigare ägare, därav knappen osv.
:-)
Hahaha! Otroligt att jag för en gångs skull gissat någorlunda rätt då! Har ju tummen mitt i... Ja, inte näven ens! :D
Jag ska ta en titt där när jag kan och vågar! Tack ska ni ha, alla hjälpsamma här!
Användarvisningsbild
av wissel
Om du fortsätter att vara noggrann som hittills så tror
jag du kommer att lyckas, meka sakta o lugnt o mest med huvudet och
så lite som möjligt med händerna. Då klara du det mesta på din Voffla.
:P
av Bubbe
wissel skrev:Om du fortsätter att vara noggrann som hittills så tror
jag du kommer att lyckas, meka sakta o lugnt o mest med huvudet och
så lite som möjligt med händerna. Då klara du det mesta på din Voffla.
:P
Hehe, ja, säg du inte så! Hade nyss problem med generatorn. En kompis fick byta. Min roll: titta på och försöka lära mig. Trots att jag bytt på två Citroën och en Volvo 440. Men det är en jäkla skillnad på utrymme! Fick sen också felkoder P1618 och P0735 och lådan hackade och hade sig. Körde hem och ställde bilen, kom på att det kan ha kommit fukt i databoxen då det störtregnade när vi höll på med generatorn.

Dagen därpå startade jag bilen, samma gnäll i panelen men OBD-läsaren visade inte längre nån felkod. Släckte motorlampan och felkoden och nu går den igen, troligen torkat från fukten som kom in.

Men som du skriver: jag använder händerna minst av allt! Och det ska lilla Volvon vara j-ligt lycklig för... 8)

Till TS,vad läser du av bilen med för l&[…]

Har du kollat att det inte är blött unde[…]

@kievY , Vankas plusgrader här i veckan :-)[…]

Skojsigt Några tillbehör som skall p&a[…]