Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StefanN
Ett par tips.
Utelämna att du köpt bilen för ett par månader sen, då funderar man direkt på varför du säljer den direkt.
Det är för mycket text som nämnts ovan sen är det massa konstiga radbrytningar i texten.
Sen tex en så här text "Vidare har jag personligen flushat automatväxellådan precis någon vecka efter
köpet." byter du mot "Oljebyte växellåda utförd 2014-10-01" eller när det nu är gjort.
av Andis
Paulo77

Håll oss gärna underrättade hur det går hela affären alltid kul att veta hur det slutar.

Priser är alltid jätte svårt att veta till bilen är såld.
Tänkte på en sak du köpte bilen nyss får vi fråga vad du köpte den för då?

Den ser väldigt fin ut för övrigt. Du har inga funderingar på att köpa en dyr bil hos handlare eller vän som ska göra det. Skulle tro du får bättre för den om du skickar med den i den affären i så fall så handlaren köper in den.
av PTV
Att sälja bilen i rätt tid och få rätt pris för den är alltid ett litet dilemma men närmare våren brukar det lossna rejält när fler blir sugna på dessa fordon.Det finns gott om fina V70 på Blocket med eller utan turbo och fyrhjulsdrift vilket inte heller gör det lättare att sälja.Men ger man sig till tåls och väntar på att rätt köpare ser annonsen så brukar det förr eller senare lossna.Priset borde inte vara över 30 000:- för din bil.
av Paulo77
Som ni ser har jag lagt ut pengar på service, fixat stereon mm å massa annat. Tanken var att bilen skulle behållas ca 5-8 år (min första bil) men pga av att jag behöver pengar av olika anledningar väljer jag att sälja bilen då verkligheten kommer ikapp en. Bilen köpte jag av en nära vän till "kompispris" så därför hade jag svårt å veta var verkliga värdet låg på. Bilen är dock en skönhet. Synd bara att man måste sälja. Återkommer när jag uppdaterat annonsen å sen när jag sålt den. Kanske av intresse att följa prisindex. Tackar för alla råd! Har tagit till mig! :)
av Paulo77
Vilvofantast. Dom nya däcken är inte ens monterade. De gamla däcken är de som följde med köpet. Det är väl inte säljarens ansvar å sälja en bil under vintern med helt nya sommardäck vid sidan om?
av mackeman
Bara för information så köpte jag en likadan fast 01:a försett år sedan för 18000:- Svart automat med nya sommar och vinterdäck, full servicebo, svensksåld.
Mvh Marcus
av Lövet
Ta bort allt detta. Det är bara subjektivt.

Säljer min ögonsten till förmånligt pris. [...] Bilen är fyrhjulsdriven och med den starka motorn gör den till en stark och snabb bil som lämpar sig mycket väl i både motorvägar som i fjällen. Står du och funderar på en XC modell istället, så har XC modellen förvisso större markfrigång, däremot har V70 bättre väghållning. Bra att veta i valet och kvalet.

Till TS,vad läser du av bilen med för l&[…]

Har du kollat att det inte är blött unde[…]

@kievY , Vankas plusgrader här i veckan :-)[…]

Skojsigt Några tillbehör som skall p&a[…]