Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ByggareBob
Det är snarare så att jag måste ha en bil relativt omgående, har lite svårt att köra med tre hundar i Lexus:en och i Jaguar:en vill jag inte ha några hundar alls :)

Tycker att de senaste V70 ser betydligt bättre ut än de första, dessutom vill frun inte ha en begagnad bil. Eftersom det är hon som kommer att köra med den så får hon bestämma :)

Fungerar det att koppla på subwoofern till HU-650 (heter den väl?)
Användarvisningsbild
av Loner
ByggareBob skrev: Fungerar det att koppla på subwoofern till HU-650 (heter den väl?)
Original subwoofer är ganska bra.. men gillar vovvarna det då?

/L
av AmazonKombi
I Finland säljs redan Classic.
Skillnad mot en svensk Activ ed. är i stort:
Xenon-ljus
Krockudde pass.
Dimljus fram
Backspegel aut. avbländ.
Mesh aluminiuminlägg
Skräppåshållare bak
Regnsensor
Y Bakspeglar regnsensor
Elman förarsäte m minne
Färganpassad sidokjol
Kromlist stötfångare
Spoilervinge bak
17"alufälgar Thor
Läderklädsel
Vad av detta som kommer på en svensk ev.
Classic vet jag inte. Pris? :?:

Olika utrustning finns på olika marknader.

I USA finns t ex. XC 90 med rak 6:a och framhjulsdrift
för ca 235.000kr :wink:
av AmazonKombi
AmazonKombi skrev:I Finland säljs redan Classic.
Skillnad mot en svensk Activ ed. är i stort:
Xenon-ljus
Krockudde pass.
Dimljus fram
Backspegel aut. avbländ.
Mesh aluminiuminlägg
Skräppåshållare bak
Regnsensor
Y Bakspeglar markbelysning
Elman förarsäte m minne
Färganpassad sidokjol
Kromlist stötfångare
Spoilervinge bak
17"alufälgar Thor
Läderklädsel
Vad av detta som kommer på en svensk ev.
Classic vet jag inte. Pris? :?:

Olika utrustning finns på olika marknader.

I USA finns t ex. XC 90 med rak 6:a och framhjulsdrift
för ca 235.000kr :wink:
av ByggareBob
Förresten... Tyckte det stod i Tekniken värld att nya V70 kommer tidig för-sommar?!?! I andra tidningar står det att den kommer 2008! Någon som vet vad som gäller?

Känns lite dumt att köpa en "gammal" bil nu om det kommer en ny till våren/sommaren!
Användarvisningsbild
av ziaal243
bilen presenteras mars 2007, första lev förmodligen i slutet av 2007. är man lite långsammare så får man sin bil förmodligen i början av 2008. köp en beg bil och sälj den senare
av Moody
ByggareBob skrev:Behöver en större kombi eftersom jag nu har tre hundar!

Funderar på en V70 Active Edition, som verkar vara ett ok erbjudande på en ganska basic bil! Bilen kommer i princip enbart användas när vi åker ut med hundarna osv.

Det jag undrar är om Active Edition verkligen är så billig som den verkar eller Volvo alltid har den typen av erbjudanden? Kanske dom blir ännu billigare i början av 07, med tanke på att det kommer väl en ny V70 i slutet av 07 eller precis i början på 08?

Hade tänkt en V70 Active Edition med enbart metallic som tillbehör.
Om vi nu återgår till ursprungsfrågan så kan man väl säga att liknande erbjudanden även funnits tidigare. Tidigare hade man något man kallade Limited edition som var ungefär liknande utrustning som Active Ed. men då endast med 140 hk. Den såldes för 229000.

Dessa "nettopriser" för Limited och Active är fasta priser och extra tillval är kraftigt begränsade. På Active är det väl bara larm, metallic och automatlåda som man kan välja till. Så vill man ha exempelvis larm o metallic hamnar man runt 250000.

Om man ska jämföra med att konfigurera en V70 helt själv så börjar priserna för 140 hk Kinetic på 265000 som efter sedvanlig rabatt (7-8 %) blir ungefär 245000. Så nöjer man sig med den utrustning som är i Active ed. så får man väl anse att priset 239000 är ok
Användarvisningsbild
av Jensen
Limited och Active är exakt samma utrustning, dessa två paket är bara omdöpta från en vanlig V70 Addtion.
På bilia så säljer vi just nu Limited 170hk inkl larm och metallic för 239900:-
av Dreamb
nja.. jag tror att det skiljer sig lite på limited och active modellen och du jämtför de pryl för pryl...

limited finns väll bara i 06 och active är 07 stämmer inte det?
Användarvisningsbild
av Jensen
Det skiljer ingenting i utrustningen mellan dom två paketen.
Under 06 hette kampanjen Limited, och nu under 07 så heter kampanjen Active.
I övrigt inga skillnader.
B200ft svårstartad

Har bytit tempgivaren om det är den på […]

"Sentry mode" kamera?

Denna testvinnare tycker jag verkar intressant, […]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Med vad ska man smörja lagren och kugghjulen […]

Hallå! Om man är som jag och gillar ba[…]