Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av robbn
Såg nu att jag SKA ha BA15s i mitt backljus :)

Någon som vet om det bara är att byta lampa? Eller måste man trixa och grejer för att inte få några felkoder i displayen? .

MVh
Användarvisningsbild
av P210
Felkoder (lampvarning i displayen) får du bara på övervakade lampor när du byer till LED som inte benämns "canbus" vilket egentligen bara betyder att LEDlampan har ett inbyggt motstånd som gör att bilen inte tolkar den som sönder när den sänder en svag ström genom lampan vid checkning (som en glödlampa hade stoppat pga högre motstånd)
Kan inte svara på vilka lampor som är övervakade på din bil men min V50 har varken övervakade parkeringsljus, backljus/innerbelysning eller nummerplåtsbelysning.

Bara att byta till annan lampa eller byta tillbaka om det strular...
Användarvisningsbild
av sthlm
Köpte ledlampor till ordinarie backljus eftersom jag har väldigt mörk toning och cyklister och hubbabubbatuggande fjortisar med mobil inte verkar se när man backar ut.
LED Lampor

Kändes lite klent så jag utökade med dessa
LED under kofångare

Nu gnäller istället folk på att det är FÖR mycket ljus bakom bilen...
Mer ljus bakåt än framåt enligt grannen :D

Bild
av Paulo77
Lånar tråden lite (för att inte starta en likadan med samma ämne). Har en V70N 2002. Enligt manualen har ska jag ha 21w BA 15s. Är det bara att köpa dessa ovan från Xenonlungen å köra på?
Användarvisningsbild
av P210
Lånar tråden lite (för att inte starta en likadan med samma ämne). Har en V70N 2002. Enligt manualen har ska jag ha 21w BA 15s. Är det bara att köpa dessa ovan från Xenonlungen å köra på?
Japp om du vill ge 175kr/st för dem!! köp direkt av tjinerserna istället, samma (låga) kvalité till lägre priser!
Går hitta från 10kr/st på ebay! Glöm inte att en modell med dioder på sidorna också, annars får du ingen nytta av reflektorn, bara en ljus fläck långt bort...
Jag köpte dessa:
http://www.ebay.com/itm/Wedge-LED-Rever ... bd&vxp=mtr
Annat exempel likt länkat ovan för 179kr/st...
http://www.ebay.com/itm/2X-7W-Cree-Q5-1 ... 8e&vxp=mtr
av Paulo77
P210 skrev:
Japp om du vill ge 175kr/st för dem!! köp direkt av tjinerserna istället, samma (låga) kvalité till lägre priser!
Går hitta från 10kr/st på ebay! Glöm inte att en modell med dioder på sidorna också, annars får du ingen nytta av reflektorn, bara en ljus fläck långt bort...
Jag köpte dessa:
http://www.ebay.com/itm/Wedge-LED-Rever ... bd&vxp=mtr
Annat exempel likt länkat ovan för 179kr/st...
http://www.ebay.com/itm/2X-7W-Cree-Q5-1 ... 8e&vxp=mtr
Och du menar på att dessa kineser funkar minst lika bra/lika starka som de från Xenonkungen? Priset är ju onekligen lockande :mrgreen:
Användarvisningsbild
av P210
Och du menar på att dessa kineser funkar minst lika bra/lika starka som de från Xenonkungen? Priset är ju onekligen lockande :mrgreen:
Vart tror du Xeonkungen får sina lampor ifrån?

Allt sånt här kommer från Kina/Asen - men mellanhänderna som saltar priserna säger sig välja produkter och tillverkare med mer omsorg.

Säkert sant men kvaliteten på kinesiska och andra asiatiska varor har kraftigt förbättrats under de senare åren. Fabrikerna har fått mer internationell erfarenhet och har på så sätt förbättrat sin kvalité för att leva upp till kraven i Sverige, Europa och USA, så risken att ryka på något sämre tar jag för en tiondel av pengarna! Köp fler så har du ett par att välja på!

Har säkert köpt ett trettiotal LEDlampor på eBay, Någon enstaka har visat sig vara trasig och då har säljaren direkt skickat nya utan att kräva returer, kostar ju mer att krångla än att skicka en ny lampa som kostar ett par kronor att tillverka/skicka..
av Paulo77
Ska testa! Huvudfrågan var egentligen om de var lika ljusstarka. Har nästan svarttonade rutor bak (sidor/baklucka) å även om jag redan har LED vid bakspoilern (heter det så) som förra ägaren la till så ser man nästan noll när man backar vid mörker.
Användarvisningsbild
av P210
Huvudfrågan var egentligen om de var lika ljusstarka.
Döm själv, här är några bilder när jag testade mina;
Mina dimljus lyser inte upp väggen lika bra om jag vänder på bilen!
Bild
Mobilkameran ger lite ojämnt intryck, i verkligheten är ljusbilden mycket jämnare, kameran fågar inte de lite svagare partierna i mörkret.
Bild
Köpte dessa, de sades vara på 7W, me det finns annonsörer där de säljs som både 30W och 50W
Bild
30W
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... 0w&_sop=15
av Paulo77
Nice! Tack för tipsen å fotona! Här ska det inhandlas 30W från nätet! :lol:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Du köpte B6 istället för B4. Det e[…]