Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av villhaV70
Hallo,

köpte i slutet av Oktober en Volvo V70 2.4D -05 med 20300 mil, manuell kinetic. Än har jag inte haft nagra problem :D

Jag köpte ivarjefall bilen med avsikten att fa mest utrymme, bränsleekonomi, komfort, driftesäkert, säkerhet för 5300 € (bor i närheten av Frankfurt). Kör runt 3000 mil per ar i nuläget och idag körde jag den 9 mil langa sträckan till kontoret sedan köpet (hade semester tills idag). Färddatorn visar 6.2 l/100 km i förbrukning men da var det hel del gas, och nagra ganger (när det gick) +200 km/h. Eftersom jag själv inte har möjlighet att göra nagot själv har jag redan (pa 2 veckor) lagt ner 1300€ i service och kamremsbyte. Jag räknar dock med att byta en hel del den kommande tiden. Hoppas ivarje fall att jag ska fa ut ytterligare 20000 mil ur denna bil om det nu inte visar sig att den var skruvad och egentligen redan har 40 000 mil pa bakom sig :???:

Rimligt är att bilfirman gör felsök[…]

Det är enkelt att köra slut på en […]

Det är säkert redan diskuterat men jag […]

Jag har visserligen bara fått den till min E[…]