- lör 06 sep 2014, 01:22
#896178
vad exakt sotades igen? Jag kör ju total ommappning, inte någon dritbox som bara överbelastar spridare och turbotryck :-DD Så inget händer på den fronten i sotväg någonstans... (menar du partikelfilter så har jag inget, är 05' hihi.) Ryker svart som synden och går därefter! Hur tyckte du manuell växellåda var sämre med trim? De tål det iaf, till skillnad från automat som kommer slira tids nog. :twisted:
Skulle aldrig klämma på en trimbox under huven, hur avancerad och med 3-4 kontakter de än må vara.... en tusenlapp till så har man riktig mjukvara (som vi vet att volvo själva godkänner om det är gjort av Polestar, om än lite lägre effektsiffror, tyvärr dock bara till 07 och framåt så vi med äldre vagnar får hålla oss till andra aktörer.)
Trist att höra att det inte funkade för dig, även om det är två helt olika trimtyper vi har du och jag. Antar att du körde någon av Promotechs 631 box till din 185hk D5? Vi har olika motorer dessutom men jao, nä fy, för de pengarna hade jag åkt till en trimfirma som får mappa om ECU'n, dvs Autotech eller BSR (såklart Autotech då eftersom de är nära och erkänt duktiga på volvo sen mååånga år)! Får du för dig att prova mer effekt igen kan jag verkligen rekommendera den "riktiga" metoden nästa gång. Speciellt med manuell växellåda! Men man växlar ju hårt å snabbt på egen risk, kommer slita på allt i drivlinan såklart. Lite mer än otrimmat :p Jag gasar bara fullt med växlarna i.
Gotlandsbästa skrev:Lycka till Med trimmet. Jag tog bort mitt. Sotade som fan & jävligt jobbigt att ha manuell & trimma en Diesel. Jag tog bort det främst för att sotfiltret signalerade fullt. Inte kul. Nu kör jag original & är super nöjd
Hade Promotech box trim!
vad exakt sotades igen? Jag kör ju total ommappning, inte någon dritbox som bara överbelastar spridare och turbotryck :-DD Så inget händer på den fronten i sotväg någonstans... (menar du partikelfilter så har jag inget, är 05' hihi.) Ryker svart som synden och går därefter! Hur tyckte du manuell växellåda var sämre med trim? De tål det iaf, till skillnad från automat som kommer slira tids nog. :twisted:
Skulle aldrig klämma på en trimbox under huven, hur avancerad och med 3-4 kontakter de än må vara.... en tusenlapp till så har man riktig mjukvara (som vi vet att volvo själva godkänner om det är gjort av Polestar, om än lite lägre effektsiffror, tyvärr dock bara till 07 och framåt så vi med äldre vagnar får hålla oss till andra aktörer.)
Trist att höra att det inte funkade för dig, även om det är två helt olika trimtyper vi har du och jag. Antar att du körde någon av Promotechs 631 box till din 185hk D5? Vi har olika motorer dessutom men jao, nä fy, för de pengarna hade jag åkt till en trimfirma som får mappa om ECU'n, dvs Autotech eller BSR (såklart Autotech då eftersom de är nära och erkänt duktiga på volvo sen mååånga år)! Får du för dig att prova mer effekt igen kan jag verkligen rekommendera den "riktiga" metoden nästa gång. Speciellt med manuell växellåda! Men man växlar ju hårt å snabbt på egen risk, kommer slita på allt i drivlinan såklart. Lite mer än otrimmat :p Jag gasar bara fullt med växlarna i.