Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kan vara bussningarna som är dåliga som gör att den svänger vid bromsning.

Låt någon hålla på bromsen öppna försiktigt precis innan botten på pedalen stäng nippeln igen och ta nytt tag med bromsen. Då får du ur all luft gör så runt om. Se till att hela tiden hålla behållaren välfylld.
Tycker bromsen tar för långt ner. När bilen or avstångd räcker typ 3 pump för ganska högt tryck. När man kör börjar den ta väldigt långt ner och känns för mjuk.

Innebär det att det finns luft eller kan det vara annat?
aldrigstanna skrev:¨Nja inte vad jag kan se. Ett konstigt surrande ljud framifrån bilen framför kylaren från en liten kopp, vetifan vad det är, när tändningen e på och jag bromsar...

Ang 2 bar kanske du bara haft tur. Det är ju inte rekomenderat med så starkt tryck.

Undrar om det ett inre läckage. Kanske i något abs don eller något.
Hej
Det som sitter där fram är vakuumpumpen. När inte motorn är igång gör denna undertryck som behövs för bromsservon. När motorn går tas undertrycket från insuget. du kanske kan se att det går slang från "koppen" vidare till bromsservon och även till insuget.
Den ska surra när du bromsar och bara tändningen är på.

mvh Olof
Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Behöver byta drivremmen på min v90. Ant[…]

Volvo xc70 2011 svårstartad

Ok! Men tar inte batteriet stryk av det? Men jag s[…]

Hej Tack för hjälp. uppskattas verkligen[…]

Serviceintervall Volvo v60 2013

Hej, Är det någon med tillgång t[…]