Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosa
Moody skrev:
Bosa skrev:
På en 06:a har du ju mer kvar av nybilsgarantin, endel 05:or är nybilsgarantin redan utgången på.

Och ja, jag räknar med att du kommer få besöka verkstaden. :D
I många fall är det som du säger men...nybilsgarantin har inget med vilket modellår bilen har. En sent uttagen 05:a kan ha lika mkt kvar av garantin som en tidig 06:a.
Jo det är jag medveten om, nybilsgarantin på min 05:a gick ut förra veckan. :(

Men en flång ny 07:a låter ju helt ok, är dock som du säger att utrustningsnivåerna får man se upp med.
av simpos
Vad tror ni om andrahandsvärdet på relativt nya 06:or/07:or nu när den nya karossen släpps inom några månader. Är det ett dumt köp att en V70 nu med risk för att den faller som en pannkaka?
av Pebben
simpos skrev:Vad tror ni om andrahandsvärdet på relativt nya 06:or/07:or nu när den nya karossen släpps inom några månader. Är det ett dumt köp att en V70 nu med risk för att den faller som en pannkaka?
En Volvo kombi har aldrig fallit platt som en pannkaka historiskt. Priserna på den nya kommer inte ens att vara i närheten så låga som de just nu är. En ny bil sjunker alltid i värde men jag tror faktiskt att de nya karossen kommer sjunka mer, dels pg.a. sitt högre pris och dels av alla problem med den nya biler kommer att ha.
av Steff 99
Historiskt har Volvokombi haft bra andrahandsvärde, men nu faller de snabbt .
Hela beg marknaden sjunker snabbare ..jag har kollat min -04 2,5 T med en massa utrustning, nypriset var 350´ inbytespris på Bilia efter 5000 mil var 165´ då var bilen 28 månader , nära en halvering ..sedan så kanske försäljningspris är runt 200´. Men inte har volvo bättre andrahandsvärde än någon annat märke.
Däremot står gamlamodellen V70 extremt högt , man kan fundera på varför folk betalar så mycket när man med 20-30´ till kan få en V70N -02-03 det finns en mäng av dessa för runt 110 -130.
Sedan så dumpar Volvo priset 239´för en -07:a med metallic o vinterhjul är ett fynd.
Därför så bör en -06 med 2000 mil vara till salu för under 200´ om man skall se till hur tappet är per årsmodell
av Moody
"Dumpningen" av priset på 2007:an gör att andrahandvärdet på några år gamla bilar pressas neråt, att man för det priset får en snikutrustad verkar inte bekymra så många.

Sen har man ju lite svårt att förstå prispolitiken när man bredvid 2007:an med 170 hk för 239000 säljer ut 2006:or med 140 hk för 249000. Visserligen något mer utrustad men ändå.

Tror inte på något större värdefall för V70N förrän nya V70M (kommer den heta så?) kommer ut på begmarknaden (om 2-3 år)
Användarvisningsbild
av Loner
Steff 99 skrev: Däremot står gamlamodellen V70 extremt högt , man kan fundera på varför folk betalar så mycket när man med 20-30´ till kan få en V70N -02-03 det finns en mäng av dessa för runt 110 -130.
Tror inte dessa människor insett att V70N är "billig", utan tror att det är en dyr lyxbil..

/L
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Svårt att säga också då vi väl inte vet hur nya V70 kommer att se ut.

Hörde rykten att att den skulla bli mindre än V70 idag!!!! Stämmer det.

Jag tycker att V70n är på gränsen till för liten redan nu, är det så är nya V70n inget för mig i alla fall.

Kommer det en V90 istället då, blir den skitdyr?
av Moody
Loner skrev:
Steff 99 skrev: Däremot står gamlamodellen V70 extremt högt , man kan fundera på varför folk betalar så mycket när man med 20-30´ till kan få en V70N -02-03 det finns en mäng av dessa för runt 110 -130.
Tror inte dessa människor insett att V70N är "billig", utan tror att det är en dyr lyxbil..

/L
En säljare på Volvo menade att det fanns stor efterfrågan på V70 99-00 (speciellt Classic-modellen) för att folk ansåg det vara den sista riktiga volvon... :D
Användarvisningsbild
av Jensen
Den bilen som man brukar kalla för den sista "riktiga" Volvon är bilar från
940 serien, och inte v70 Classic.
Att det är en jätteefterfrågan på V70 Classic håller jag heller inte med om då V70n från 00-01 trillat ner rätt kraftigt i pris.
av Moody
Har inte riktigt bestämt mig ännu för om jag ska tolka "sista riktiga" som något postitivt eller negativt. Jag menar, tänker man på säkerhet, utrymmen, driftsäkerhet och ekonomi så har ju nyare bilar knappast blivit sämre...så det lutar nog åt det senare :wink:

Laddade batteriet direkt på polerna med din […]

Har haft samma, bytte olja och filter Haldex gen. […]

I Polen kostar ett rutbyte på en 850 ca 1900[…]

Vilka motorer var våt kamrem?

Vilka av motorerna i V60 har kamrem i oljebad?