Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Robban_T5-R
T5Driver skrev:
Robban_T5-R skrev:
T5Driver skrev:Jag har ett steg3++ på min V70 T5. Det räcker och blir över. 100km/t på fuktig asfaltsväg, så släpper framhjulen och antispinnlampan tänds när man trycker till på gasen.
Riktigt nice :wink: frågan är om min automatlåda hade gillat det :wink: :wink: sugen på steg 1 i alla fall är jag :roll:
Om min låda håller så varför skulle inte din hålla. Har kört med detta nu i ca 8000 mil och jag kör Hårt.
När man ska iväg från rödljus så gasar jag och vid snabba omkörningar gasar jag lite mer.
Testar just nu Shell v-Power och är imponerad. Vid långfärd, Malmö - Stockholm, Göteborg - Malmö,typ, drog bilen mellan
0,98-1,05 med farthållaren på 130 och lite snabba omkörningar. Med v-Power ligger snittet på 0,88. Så för min del blir det nog Shell.

Satsa på steg 3, du blir inte besviken.
Jag är grymt sugen men steg 3 är mycket pengar just nu :roll: Planen är först nu att serva bilen och spola lådan så bilen är fullt frisk :wink:

Hur mycket skillnad är det mellan stegen egentligen, och nu menar jag den upplevda effekten, steg 2 känns skumt med att bara byta ut halva systemet, är inte original downpipe och kat fortfarande ett hinder då?, steg tre förstår jag då man byter hela vägen :D
av T5Driver
Vet ej skillnaden mellan stegen, jag tog det största med en gång och har inte ångrat en sekund.
Jag har detta systemet på bilen:

Bild

samt detta fram:

Bild
av Robban_T5-R
T5Driver skrev:Vet ej skillnaden mellan stegen, jag tog det största med en gång och har inte ångrat en sekund.
Jag har detta systemet på bilen:

Bild

samt detta fram:

Bild
Antar att den låter skönt med det systemet, skulle vilja ha ett system som låter gott men inte blir ansträngande i kupe´n, hade ett kasst 3" system en gång på min gamla T5-R, extremt jobbigt dovt ljud i kupén (vid normal körning) så det åkte bort, hur upplever du detta :roll: :D
av T5Driver
Man kan utan problem ha radion på som stilla bakgrundsmusik och ändå föra ett normalt samtal, i alla fall i motorvägsfart, ca 130. Vindbrus och vägljud låter mer. När man gasar på då mullrar det lite mer.
av Robban_T5-R
T5Driver skrev:Man kan utan problem ha radion på som stilla bakgrundsmusik och ändå föra ett normalt samtal, i alla fall i motorvägsfart, ca 130. Vindbrus och vägljud låter mer. När man gasar på då mullrar det lite mer.
Så man vill ha det :wink: :wink:
Sota ur partikelfilter i Vida

Ja , det där är för tätt me[…]

Volvo xc70 2011

Börja med att ladda upp batteriet. Näst[…]

SRS felkoder, vilken sensor?

Hej, läste ut felkoder ur kollegans V60 -201[…]

Byte koppling v70 2001 170hk 2,4

Vid närmare eftertanke var det nog på e[…]