Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av _Rick_
Eller så kollar du med JB i Jönköping om de har en förarstol. Kanske satsa på en elstol. Så länge den inte har minnen så borde den bara vara att sätta dit.

Vet inte om den behöver mjukvara för att fungera om den är utan minne.
av bult
Ska du ha en ny elstol kan du köpa en av mig visserligen har den minne, pma vid intresse så kan jag skicka bilder har dock inte med din klädsel.
Användarvisningsbild
av _Rick_
bult: samma här. Har en S60 Oak med 'Svangentyg' förarstol med minnen, manuell passagerarstol och baksäte med inbyggd barnstol + el nedfällbara nackstöd. Till salu.

De borde ju gå och klä om iofs...
Användarvisningsbild
av Statsminister
Rick, vad är priset på rubbet då? =)
Användarvisningsbild
av _Rick_
stadsministern: 2000:- hade jag tänkt
av bult
Min får du för 1500:- + frakt/ inga problem att klä om, kan skicka med instruktioner.
Användarvisningsbild
av G-kraft
bult skrev:Min får du för 1500:- + frakt/ inga problem att klä om, kan skicka med instruktioner.

varför ska man klä om sätet om det är samma tygsnitt och samma modell, bara till att byta hela sätet, mindre jobb..och bekymmer fritt...
av McDonald
Ett tips att tänka på om man vill klä om stolarna....
I senaste Bilsport var det en nisse som skulle klä om stolarna med skinn och det kostar ca 20.000 kr hos en sadelmakare. Och poulärt som det är i dessa tider att åka till Thailand slet han av klädseln i bilen och tog med den till Thailand.
Klädde om alla sätena/ryggarna för 1.700 kr.... i äkta skinn också!
Passade klockrent hemma sedan när han skulle få på det också. Sadelmakarn kopierade i princip av orginalen med snitt och allt så det blev riktigt grymt, tvåtonsfärgat dessutom.

Tål att tänka på om man vägarna förbi Thailand dvs.

M
Användarvisningsbild
av G-kraft
McDonald skrev:Ett tips att tänka på om man vill klä om stolarna....
I senaste Bilsport var det en nisse som skulle klä om stolarna med skinn och det kostar ca 20.000 kr hos en sadelmakare. Och poulärt som det är i dessa tider att åka till Thailand slet han av klädseln i bilen och tog med den till Thailand.
Klädde om alla sätena/ryggarna för 1.700 kr.... i äkta skinn också!
Passade klockrent hemma sedan när han skulle få på det också. Sadelmakarn kopierade i princip av orginalen med snitt och allt så det blev riktigt grymt, tvåtonsfärgat dessutom.

Tål att tänka på om man vägarna förbi Thailand dvs.

M
kostar också att ha vägarna förbi thailand, sedan en extra bagage väska med sig endast för det....
Användarvisningsbild
av Statsminister
_Rick_ skrev:stadsministern: 2000:- hade jag tänkt
Vänta lite nu, 2000:-, det är priset på en stol det eller?

/Jonas

Även jag saknar RTTI. Är det många[…]

Ja, jag stötte på precis samma bekymmer[…]

Bygga ”busbil”

Med begränsad budget så skulle jag i f&[…]

Dosan på andra bilden är en "l&ari[…]