Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kanats
Gotlandsbästa skrev:Fin bil du skaffat dig! Saknar min gamla Xc90 2,5T. Men när man tänker på hur ofta jag var tvungen att tanka så går tankarna på den bort. :) Det var oxå en My05. Hade gått runt 7000 mil när jag köpte den 08. Men jag kom aldrig under 1,0L/mil. På fastlandet låg förbrukningen på 1,1-1,5 på motorvägen. Men då över laglig fart. Tycker du ska kolla om bromsar ligger på, hissa upp bilen känn så däcken rullar fint. Kolla om dem är sned slitna. Hade problem på båda gamla Xc90 med hjulinställningen. Vad har du för däck? Storlek osv. Lycka till med din bil!
Gjorde en Hjulinställning i måndags och på direkt märkte jag hur mycket lättare bilen gick. Har även åkt från Örebro till Södertälje, en sträcka som den drack förr ca 1,62 l/m, nu ligger den på 1,12 l/m. En ganska stor skillnad måste jag säga.
Alla gånger så har jag kört på farthållaren och haft en snitthastighet på 90-120 kmh.

Tack för ett väldigt bra tips, du har räddad mitt bensinkort lite iaf :D :-)-)

Mvh Samuel Kanat

@EbbevonVolvo , Verkar vara en framtida popul&au[…]

Bilen offline

Min har tappat anslutning mitt på dagen p&ar[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Så är det. Filtret skall bytas efter 12[…]

@Nobby , Brukar finnas diverse skruvar i karossen[…]