Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tegnaby Bildemontering utanför Växjö plockade hem ett nytt till mig för 5000:- för 2 år sedan. Kopplingen gick loss på 1500:- tror jag.
Han säljer nästan uteslutande enbart nya delar numera iom hans låga priser. Märket på koppling och svänghjul var "Luk", samma som original.
När jag fick byta mina strålkastare fram med xenon fick jag ge 11000:- för 2 st nya Valeo.

Så han har bra priser.
Inget att bry sig om. Många med samma problem och jag har fått förklarat att det är ett vanligt missljud bland s60/s80/v70. Vissa säger bottenstocken i växellådan andra svänghjul. Finns folk som kört med det 10 tusentalsmil. Det är ett vanligt missljud som du kan bli av med, men knappast värt att lägga de pengarna på.
Tack så mycket för alla svar! Det fungerar ju problemfritt att köra, men trist att ha ljudet där vid tomgång :)
När jag stänger av bilen med kopplingspedalen uppsläppt, så hör man hur ljudet slår, som att det "studsar" fram å tillbaks. Måste la va svänghjulet antar jag? Men skulle ju samtidigt kunna vara något med växellådan. För när jag trampar ned kopplingen och stänger av så hörs det inget. jag är aningen förvirrad! Hehe.

Kanske är lika så bra att låta det vara bara, om det ändå inte är något allvarligt. Hade det varit urtrampningslagret så hade det ju i alla fall behövts bytas inom snar framtid. Men det tror ni inte det är då?

@EbbevonVolvo , Verkar vara en framtida popul&aum[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Så är det. Filtret skall bytas efter 12[…]

@Nobby , Brukar finnas diverse skruvar i karossen[…]

Tröskelbelysning XC60

Jag har fixat på min. Du sätter ett 100[…]