Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Moridin
En snabb fråga, nu vet jag inte vad remmen heter så ni får gärna berätta det till mig. Men den som går runt servonpumpen känns aningens slapp, kan det vara den som orsakar detta problem?

MVH
M
Användarvisningsbild
av hollan
36000mil? då får du nog sikta in dej på ett styrväxel byte
så här brukar långmilarna bete sej när styrväxlarna är slut
av topers
Det kan finnas flera orsaker, pumpen går enbart på vartal och det borde inte vara den. Luft i systemet kan ställa till med mycket, så rätt nivå är ett krav, hur ser oljan ut efter en sådan körning? mkt luftbubblor i ? troligen inte. Du borde kunna få fram felet vid stillastående rattning. Felet lutar åt styrväxeln tyvärr.
Användarvisningsbild
av Moridin
topers skrev:Det kan finnas flera orsaker, pumpen går enbart på vartal och det borde inte vara den. Luft i systemet kan ställa till med mycket, så rätt nivå är ett krav, hur ser oljan ut efter en sådan körning? mkt luftbubblor i ? troligen inte. Du borde kunna få fram felet vid stillastående rattning. Felet lutar åt styrväxeln tyvärr.
Har varit tvungen att fylla på servoolja flertal gånger, så det måste vara läckage någonstans, förmodligen vid styrväxeln? Med tanke på att allt ser bra ut vid behållaren. Det stämmer, bilen kan stå still och man kan få fram samma problem. Ska köra bilen imorgon och sedan stanna och kolla om jag ser några luftbubblor.

MVH

Fel av mig, finns ingen bränsletrycksregulato[…]

Köpråd S60

Hej, Det börjar bli dags att byta andra bil[…]

Annars finns reservdel att köpa: https://yo[…]

Elpriset

En sol som sken från klarblå himmel! S[…]