Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av A80TD
Ja, med tanke på de symtom du beskriver är det läge att syna länkarmsbussningarna noggrant. Tråkigt att inte verkstad eller bilprovning kunnat hitta felet. Det är ju inte kul att köra när bilen håller på sådär och med tiden börjar nog däcken fara illa.
Nu när jag kollar igenom alla kvitton och vad som är gjort på bilen så ser jag att allt är bytt förutom bakre länkarmsbussning på höger sida. Ringde direkt och bokade tis hos verkstaden. På fredag byts den och hoppas på att felet försvinner!
Bussningen bytt idag utan något resultat! Nu är alltså hela framvagnen renoverad sen 100 mil sedan och den drar fortfarande vänster vid inbromsning. Bromsarna går lätt och fint runt om. Nu skulle verkstaden låta killen som ställde framvagnen kolla på den idag! Hoppas på resultat.
Allt står rätt till med framvagnen! Men ändå kränger den direkt till vänster med minsta tryck på
Bromsen. Riktigt obehaglig! Däcken är det inte. Broms oken går fint in och ut! Vad finns det mer att kolla?
Jag tolkar det som att du inte skruvar själv utan lämnar in bilen på verkstad. Om det är så tycker jag att du skall byta verkstad. En kompetent verkstad hjälper bilägaren med felsökningen.
av Larzan
Inre styrleder, bytt?
Läckande huvudbromscylinder?
Tänkte på ditt första inlägg att båda hjulen på ena sidan tar mindre, då tänker jag mig mindre tryck ut till kolvarna antingen luft i rören eller packning paj i huvudcylindern.
Urkopplad kabel/rör?

Har inte V50 kolkanister och EVAP-ventil monterade[…]

Fel av mig, finns ingen bränsletrycksregulato[…]

Köpråd S60

Hej, Det börjar bli dags att byta andra bil[…]

Annars finns reservdel att köpa: https://yo[…]