Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
VAd bilförsäljaren än säger så M testa bilen, för med Happy Deal garantin som du får täcks inte så mkt
Användarvisningsbild
av v70r awd 04
greeeken skrev:Bensin kostnader är desamma ,har ägt båda så de va ingen större skillnad
hade en 140 hästare innan drak 0.96 lm blandad körning och Ren dra 0.98 det är grejer det :lol:
Användarvisningsbild
av greeeken
Min 170 hästars som ja har nu drar 1,1/milen landsväg o då har bilen varit inne 2 ggr för koll av bränsleförbrukning,Omtankning av programvara hjälpte inte
Användarvisningsbild
av henka35
Hej Skogge!

De vanligaste fel är nog diskutterade här på forumet redan. Men kolla återigen stötdämparna fram och bak!
Annars tycker jag att 2.4 170 hk är en trevlig motor. Det finns bra med knuff när man ska köra om bilar. Men den måste ju varvars till ca 4000 rpm innan det händer så mycket.
Jämfört med 2.4 140 så är den inte törstigare men den har en annan vridmomentskurva.
Min V70 2.4 170 drar ca: 0,8 på lansväg i 110 km/h
I stan tar den ca: 1,2 när man har den i motorvärmare och inte har för tung högerfot.
Jag hade tidigare en V40 1.8 2004 och den var då inte snålare i stan jmf. med V70:n. Landväg är ju en annan sak... :(

Hoppas du blir nöjd med bilen
Användarvisningsbild
av greeeken
0,8 i nerförsbacken då?????
Eller på en låååång raksträcka som inte går ner eller upp?
Användarvisningsbild
av henka35
Hej greeeken!

Min färdator har som minst visat 0,73 l/mil vid 110 km/h på landsväg.
Detta var sommar väg, men jag har upptäckt att min färdator visar ungefär ca 10% för mycket.
Men ligger jag och kör 110km/h på vinterväg (OBS vi har mycket snöga vägar i Norrbotten) så drar bilen med normal last ca: 0,85-0,9 l/mil. Enligt färddatorn.

Så om din S60 är så törstig så är det nog något fel på bilen! Eller hur du använder högerfoten. :D

Mvh Henka
Användarvisningsbild
av greeeken
Skratt :D
Högerfoten är stabil.Men den jäveln drar mkt
Trotos omtakning av programvara så drar den lika mkt.
O mekanikerna vägrar FATTA att den drar så mkt

Det där beror nog helt på box. Jag har […]

Lossa dörrhandtag volvo v70 2013

Ingen som kan ge en hint? Har googlat, kollat, l[…]

Huven indikerar öppen

Sitter i vänster huvlås, vill jag minna[…]

Hej! Jag har sökt på nätet i timm[…]