Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

johgro skrev:
greeeken skrev:Regnummret på denna?
Och vad tänkte du ha det till?
Missuppfattade jag något, sökte du inte hjälp? Under rubriken "Bra att veta" är historiken en viktig faktor.
milktrucker skrev:B5234T är en riktig skitmotor från 90-talet som Volvo aldrig borde släppt. Motorn dricker som en V8, ojämn tomgång och turboslang som lossnar till o från. Köp en bättre motor, kanske med lättryckare eller varför inte R?
Jag kommer förmodligen behöva köpa nyare bil på något år jag har gått i tankarna om just T5 (eftersom de gamla T6:orna tydligen är fyrväxlade och automatväxlade). Är det alla T5:or som är så dåliga som du säger eller är det större risk för att de är dåliga med de äldre årsmodellerna? Typ om T5:an uppdaterades eller liknande. Har hört mycket illa både om tidiga V70N och om V70 II, att det var många barnsjukdomar i överlag så säg 2003-2004 och framåt?
greeeken skrev:
johgro skrev:
greeeken skrev:Regnummret på denna?

Och vad tänkte du ha det till?
VA inte rädd. jag ska INTE köpa den.
Hade tänkt kola upp den , men visst de behövs inte ..

Bäste Greeeken, de var nog ett ogenomtänkt och kantigt svar till dig. Jag uppfattas sannolikt som en tölp..! Jag har all historia jag tycker mig behöva, bes. mm, övrig dokumentation/Volvokvitton/service etc. samt att det är endast en ägare som dessutom har en kollegakoppling till närstående i familjen. Men jag tackar förstås ändå ödmjukast!
regeeN skrev:
milktrucker skrev:B5234T är en riktig skitmotor från 90-talet som Volvo aldrig borde släppt. Motorn dricker som en V8, ojämn tomgång och turboslang som lossnar till o från. Köp en bättre motor, kanske med lättryckare eller varför inte R?
Jag kommer förmodligen behöva köpa nyare bil på något år jag har gått i tankarna om just T5 (eftersom de gamla T6:orna tydligen är fyrväxlade och automatväxlade). Är det alla T5:or som är så dåliga som du säger eller är det större risk för att de är dåliga med de äldre årsmodellerna? Typ om T5:an uppdaterades eller liknande. Har hört mycket illa både om tidiga V70N och om V70 II, att det var många barnsjukdomar i överlag så säg 2003-2004 och framåt?
Satsa på en från modellår 2005 då kom faceliften, och T5:an uppdaterades till 2,4 liter och 260HK istället för 2,3liter och 250Hk som det va på årsmodellerna innan.

Lastat lite ved i den, några dagars för[…]

Du kan ju skicka in en förfrågan till m[…]

Tempmätare går i topp

Vid närmare eftertanke, Tempgivarsignalen g&[…]

Har fått till mig att hårdvaran ä[…]