Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Clonetom
Ravi skrev:Jo jag menade om en bil stått fem år och det varit fem år kvar av tiden! Och inte uppnått miltalet Hade inte du bytat rem eller du hade kört fem år till
:roll:
Ja om bilen inte uppnått de milen och inte årsintervallet,så finns det väl ingen större ide med att byta rem om man inte misstänker nåt fel och att bytet är gjort av auktoriserad.
Förstår inte heller vad avställd i fem år har med saken att göra.
Utveckla gärna din teori.
av Clonetom
Ravi skrev:Finns det garantier att remmen håller sedan ?
Lämnar du till verkstad så har du väl garanti på jobbet men vilken garanti remmen i sej har vet jag inte men den borde väl ha 10 år/16000 mil eftersom intervallen är satt dit.
Sen om den varit avställd eller inte ärä ingen som undrar.

Kan du utveckla din teori ang avställd i 5 år och vad detta skulle ha med saken att göra?
av monza
En annan fråga: Finns det nått märke som har lika långt/längre intervaller mellan kamrems-byten? Det är ju löjligt många år/mil mellan byten på iaf flertalet av Volvos motorer.
Användarvisningsbild
av Vojje
"löjligt" långa intervall skulle jag inte kalla det. Snarare bekvämt-, tillfredsställande- eller ekonomiskt långa :D
Användarvisningsbild
av Ravi
Clonetom skrev:
Ravi skrev:Finns det garantier att remmen håller sedan ?
Lämnar du till verkstad så har du väl garanti på jobbet men vilken garanti remmen i sej har vet jag inte men den borde väl ha 10 år/16000 mil eftersom intervallen är satt dit.
Sen om den varit avställd eller inte ärä ingen som undrar.

Kan du utveckla din teori ang avställd i 5 år och vad detta skulle ha med saken att göra?

Om du nu köper en bil som stått fem år litar du om den håller lika länge till ?
av klacken
Här är det 4 år enligt Volvos serviceprogram,gäller -06 och äldre. Var för en tid sedan ett reportage om problemet med för tidigt brustna remmar på vissa ställen i Finland. Beror på att man använt grus från Outokumpu som innehåller metaller i asfalten,dammet fastnar på remmen och både rem och kugghjul förstörs i förtid.http://online.vasabladet.fi/Artikel/Visa/13135
av monza
klacken skrev:Här är det 4 år enligt Volvos serviceprogram,gäller -06 och äldre. Var för en tid sedan ett reportage om problemet med för tidigt brustna remmar på vissa ställen i Finland. Beror på att man använt grus från Outokumpu som innehåller metaller i asfalten,dammet fastnar på remmen och både rem och kugghjul förstörs i förtid.http://online.vasabladet.fi/Artikel/Visa/13135
F-n, där ser man! Intressant. Tnx! :-)-)
Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]

Det är min amatörterm för att h&ari[…]

Jag tror inte det men jag kan ju inte bevisa de[…]