Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cedrix
Bromsarna fungerar bra, men pedalen tar längst ner vid golvet.
Trampar jag flera ggr så tar den högre upp.
Har jag motorn avstängd sjunker inte heller pedalen när jag trampat några ggr.
av S6024t
går att lufta utan att motorn är igång,hade du verkligen 2,0 bar? ,när du trycksatte behållaren.Tur att behållaren inte for bort från huvudcylindern.Jag har en vacumsug när jag luftar bromsar på jobbet
Användarvisningsbild
av jojjeblom
S6024t skrev:kom på en sak,trampar man bromsen i botten så kan packningar i huvudcylindernskadas,blir lite knepig bromspedal då
Instämmer med ovanstående, aldrig aldrig bromspedalen i botten vid luftning. Ev rostporer i ändläget på cylindern förstör packningarna.
av Clonetom
jojjeblom skrev:
S6024t skrev:kom på en sak,trampar man bromsen i botten så kan packningar i huvudcylindernskadas,blir lite knepig bromspedal då
Instämmer med ovanstående, aldrig aldrig bromspedalen i botten vid luftning. Ev rostporer i ändläget på cylindern förstör packningarna.
Som sagt :wink:
Clonetom skrev:Om du som du säger gjort rätt och dessutom spolat igen 2.5 liter olja :shock: :roll: så måste du ha nåt inre läckage i huvudbromscylindern typ skadade packningar efter all olja som passerat och rivit loss gammal skit eller nåt som skadat nåt i abs enheten kanske? Vet inte hur dessa funkar intern om det finns möjlighet att packningar skadas av skit,rost osv.
av Cedrix
Borde inte pedalen sjunka om det är skadad packning i huvubromscylindern?
av Clonetom
Cedrix skrev:Borde inte pedalen sjunka om det är skadad packning i huvubromscylindern?
Trycket finns ju intern fortfarande men det kan bli skumma fel av detta.
Sen går ju pedalen i golvet skriver du ju fast ibland skriver du att den inte gör det så jag är aningen kluven...............fast det kanske mest beror på febern :wink:
av rid54
Om huvudcylindern läcker internt så sjunker pedalen vid konstant tryck och bottnar till slut. Om det finns en läcka utåt får man samma symptom, men då syns det ju till slut att det läcker.

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]