Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
hollan skrev:jo dom jävlarna har börjat med de när dom slangar bilar :evil:
de e nog bara till och byta tank tyvärr
antingen tar du de på försäkringen om du har minst halv försäkring
är du händig kan du jaga upp en begagnad och byta själv kanske något billigare än självrisken
Tyvärr hjälper inte Halvförsäkring här om dom inte försökt att stjäla HELA bilen !
Borrad tank är Vagnskadedelen som kan ersätta inte stöldförsäkringen !
Användarvisningsbild
av SvenB
Nja, är det så? Om det blir inbrott i en bil ersätter väl stöldförsäkringen även skador som uppkommit vid inbrottet, förutom det som stulits :?:
Användarvisningsbild
av Vojje
borrad tank är att betrakta som skadegörelse och täcks av eventuell vagnskadeförsäkring minus självrisk.

vad gäller inbrott i bil täcker delkaskot biltillbehör som stulits (t.ex. radio, GPS som är fast monterat och däck), inte personliga ägodelar (hemförsäkringen)
Användarvisningsbild
av gooose
Dra i en skruv/grovgängad bult med någon tätmassa runt så håller det tätt för stunden så att det slipper läcka ut på parkeringen

Detta är dessvärre inget ovanligt

Får du det bara torrt och rent och inget bränsle när ev tätmedel skall torka så kan du göra en permanenet lagning med skruv+ tätmedel jag har en kund som har gjort detta då det blev väsentligt billigare för honom att täta jämfört med att byta tanken tro det är 2-3 år han kört med detta utan problem med läck

Frågan är vad SBP säger om detta om dom kan ha någon åsikt ??

//Gooose
av Miniblaj
Nu rullar bilen igen utan hål i tanken :D
Gjorde som så att jag tog plast från en dunk med samma plast PE-HD som i tanken på så sätt gick det att svetsa med lödkolv.
Kanske inget att rekommendera för bensinbilar 8)
Tänkte försöka ta det på försäkringen men kände att tänk om det händer igen då är det som att kasta pengar i sjön.

Hej, Jag är ingen mekaniker så detta f[…]

Elpriset

:-D 25,2 kWh idag. Helt rena och snygga paneler. B[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Ja , det där är för tätt mell[…]

Att bara öppna funkar inte, den behöver […]