Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av monza
Jajaja... Vi som minns "Carman" från förr minns säkert också de mindre smickrande sidorna med sarkastiska svar. Iaf jag minns både kunskaperna OCH beteendet. Ha den stilen vuxit bort är allt förhoppningsvis väl... :-)-)
av m2c
Jag tillhör också de som saknat Carmans inlägg, har lärt mig mycket nyttigt där. Hoppas du stannar kvar !!!
Användarvisningsbild
av CarMan
Gjorde som sagt inlägget endast för att hjälpa en forumsmedläm! Vet inte om jag kommer att hänga här så mycket mer.

Men jag är förvånad över att det finns folk som mins mig! Det är ju ganska många år sedan jag skrev nått här, man tycker ju att forumet borde ha hunnit byta ut dom flädrar användarna.
Men det är smickrande att man blir i håg kommen. (Blir glad av sånt!)

Sen vet jag mycket väl att jag i skrivande form ofta använder mycket hårda ordval, för att förstärka och förtydliga vad jag menar. Oj oj oj vad jag gått skäll för det genom åren. Allt från forumsmedlämmar till högt uppsats personer i min koncern och även inom Volvo... Finns även en o nån rektor och några dagisfröknar som fått smaka på några väl valda ord ibland.

Det gäller ju även för läsaren att förstå hela meningen, o inte bara plocka ut några ord.
Vad jag mins så har jag aldrig i nått sammanhang användning av personangrepp. Sen kanske jag varit hård mot en handling nån gjort, o då tar den personen så klart illa vidsig.

Håll i er, här kommer en salva!
Vi bryter säkert mot en rad forumsregler redan nu i denna tråd!
Man kan då som ansvarig välja att ta enkla eller hårda åtgärder mot alla fel vi nu kanske begår (har inte läst reglerna, men vi chattar ju, kan omöjligt vara bra)
Gör man det så gör man ju helt rätt!

Men man kan också kolla på hel helheten, tillför denna tråd och "pratet" något till forumet och användarna/ några av användarna? (Jag kallar det fingertopps känsla)

Jag har inte nämt några namn, jag har inte påstått att nån gjort nått, eller tänkt göra nått. (Det är/var väll mäst på TPC man hade extremt svårt med att gallra rätt inlägg)

Ha en bra dag alla "vänner"
Användarvisningsbild
av CarMan
Går det att få fram statistik mån stans på hur många trådar jag startat?
Och hur många inlägg jag skrivit, samt hur många trådar jag skrivit i som jag själv inte startat?

Sjukt korkat att ställa den här frågan i den här tråden! Den som sitter på svaret kanske inte alls klickar in här...

Ha ha ha, set blev ju ett bra exempel på hu jag i skrivande form väljer hårda ord för att förtydliga!
Användarvisningsbild
av Kaxe
Hmm...få se nu 1 2 3 4 5 6 haha skojar bara :-)-)
av monza
Jösses! Sluta att blås upp dig själv över hur tuff du är som vågat vara oförskämd mot en dagisfröken (vad nu det är) mfl. Det finns ett skäl till varför du blivit utkastad från forum. Å har du sett på fan, forumen överlevde i välmåga ändå. Så viktig var du.
Du är inte viktigare än någon annan.
Men inte mindre viktig än någon annan heller.
Du är en medlem. Punkt.

Svara på frågor på forumet utan att bete dig som en skitstövel eller "hårda ord" som du försöker ursäkta dig med, så funkar saker nog bra framöver. :wink:

Trevlig kväll.
Användarvisningsbild
av CarMan
Oj, meningen var inte att försöka låta viktig.
Tycket heller inte att jag är det minsta oförskämd, det är bara dom som inte läser hela sammanhanget som ibland uppfattar mina texter som olämpliga.

Att vara ärlig o förklara alla nackdelar med E85 på etanolforumet, var inte speciellt populärt tillexempel.

Ja vist är jag en medläm som alla andra, begär inget annat heller.
Men jag har till skillnad från de flästa medlämnar här, aldrig sökt/ frågat om info för att få hjälp med något. Jag har alltid bara gett hjälp.
Jag har aldrig gissat mig till ett svar, utan att tala om att det är en gissning.

Sen det många retar sig på, jag taladeom när det publiceras felaktig information!
Om det fins ett fel som är relaterat till en eller några modell år,cap kan man inte generellt säga att alla bilar har detta fel m.m.

Bara för att man löst en sak i Aftonbladet om en kändis, så behöver det inte vara sant! Samma sak gäller här, bara för att nån löst i en tråd att man ska byta batter i bilen när man har ett el fel, så behöver det inte vara sant. Mycket dumt att sprida sån info vidare där du själv inte vet om det du skriver är sant.

Men som sagt, var inte meningen att blåsa upp mig som en bättre medläm än män annan, var bara själv nyfiken på lite statistik.

Om nån gör sånna fel så jag behöver stoppande foten o talaom att det här är inte OK. Då spelar det ingen roll om man är dagisfröknar eller delägare i företaget jag jobbar för. Då får dom veta vad jag tycker...
Användarvisningsbild
av CarMan
Det gör inget, jag har inget behov av att ha mest inlägg.
Nu när du nämner *Pettson* så mins jag honom! Hänger han fortfarande här?

Som jag mins honom så tyckte han det var helt OK att nya delar behövde modifieras för att passa eller fungera bra. (Han var förespråkare för piratdelar) och även lärare på nån fordonsutbildning tror jag.

Flera gånger när jag läst diskuss[…]

Löjliga priser XC70

Den här kan bli en bra värdemätar[…]

Inte provat men om spridarbilden är fel s&ari[…]