Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av akcol
Hej
V70-01, cruisecontrollen funkar inte, tänds ingen lampa på instrumentpanelen och när jag bromsar kvittrar, gnäller det typ bakom radion ?:-/ inte högt eller låter farligt men ändå.
Har läst mig till att absbromsar-cruisec har något gemensamt. Har någon hört talas om nåt liknande?
tacksam för svar och ideér
av akcol
Drog båda pedalerna så mycket jag kunde uppåt, ingen skillnad, ska under där och kolla om nån kontakt kärvar.
av FarbrorRostfritt
Funkar inte på min heller, trycker på Cruise och det står i displayen ett kort ögonblick sen slocknar lampan utan att farthållarn aktiveras så går det inte att få det att stå Cruise igen, bara om man startar om bilen då får man det att stå Cruise igen nån sekund men inget händer så försvinner texten och det spelar ingen roll vad man gör det verkar dött... Men har ett jädra pysljud som låter som en vakum läcka lite till vänster långt fram mot torpedvägen? det sitter sånt sportfilter på bilen, jag inbildar mig att det är den som pyser...

Är cruisen vakumstyrd? det är en xc70 -01 2,4t aut.

Nyligen köppt bilen, eller rättare sagt frugan skulle promt ha den mot min inrådan för jag visste det skulle innebära en massa jobb för mig med sån här modern skit! :roll:

Hej. Har en v60 d4 2017. Och på den har jag […]

Att ladda med en fas 16A 3,7 kW fungerar bra. Det […]

Erfarenheter XC90?

Har haft alla Volvos kombi modeller. På -70 […]

Volvo appen

Har också problem med att ställa in tim[…]