Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Flaffy1989
Som rubriken lyder har jag problem med min RTI i min S60, hur jag än gör så får jag inte skärmen att åka upp.
Har kollat alla säkringar och CD-läsaren lyser grönt, har även kollat bakom stereon och allt sitter som det ska.
Som jag förstått det ska man bara behöva slå på tändningen och trycka på enter knappen på ratten så ska den komma upp,
Vilket den vägrar göra.

Någon som vet hur man lättast hittar vad som är fel eller tom vet var som är fel?
Tacksam för svar :)
Användarvisningsbild
av johnnype
Flaffy1989 skrev:Som rubriken lyder har jag problem med min RTI i min S60, hur jag än gör så får jag inte skärmen att åka upp.
Har kollat alla säkringar och CD-läsaren lyser grönt, har även kollat bakom stereon och allt sitter som det ska.
Som jag förstått det ska man bara behöva slå på tändningen och trycka på enter knappen på ratten så ska den komma upp,
Vilket den vägrar göra.

Någon som vet hur man lättast hittar vad som är fel eller tom vet var som är fel?
Tacksam för svar :)
Felkodsläsning kanske ger lite mer info åt dig! ViDA/DiCE eller BSR/PPC

Jag har en komplett RTI uppsättning till S60/V70 2001 liggande med skärm och allt om du behöver :D
av Flaffy1989
Jonas_latt skrev:Sitter en säkring i skuffen till rti. Iallafall på min v70 02
Jo de gör de på min med, den är väll till läsaren i skuffen :)
Men den är då hel och läsaren lyser grönt.

Rensa bagaget, öppna undergolvet, använd[…]

Kablar till tändspol

Problemet, i mitt fall i alla fall, är att pl[…]

Feltema har ju AGM-batterier i den storleken f&o[…]

Rtti trafiktjänst navigation

Ingen? :-o