Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

beror på vad du söker, finns billiga dämpare allt från monro till billigaste aistiska sakerna.
Finns även volvo orginal...ett svampigt mellanting, lite väl mjuk ibland men den ger fin komfort.
samt sport och special som kostar mer men ger fin väghållning och bättre känsla i bilen. dessa kostar ca 2500:-/st.
Användarvisningsbild
av ER
Materialet( dämpare, dammskydd, fjäderbenslagringen inkl gummidelen) ligger på drygt 3000kr på tex skruvat och då skall du få originalmärket som sitter på bilen från början, dvs Sachs.
Bara dämparna ligger på drygt 700kr/st och jag rekommenderar att byta lagringen när det ändå är nerplockat.
Arbetet är enkelt att själv göra då det räcker med enkla spännare från tex feltema då dessa inte riktigt får plats bak vid byte av fjäder där och muttern kan lossas med stor polygrip istället för specialverktyget som finns för detta.
Tillkommer gör den obligatoriska hjulinställningen man alltid gör när man strulat med hjulupphängningen.
Kompletta fjäderben på skruvat ligger på drygt 2500kr/st
Köpte till min V70 -01 på Ojanperä i Luleå, sachs dämpare ink fjäderben, fjäderbenslagringar och övre+nedre fjädersäte för 4000:- borde vara identiskt till din S60. Volvo villa ha 9800:- ink jobb.
Då tillkom iofs fyrhjulsinställning för 800:- då jag bytt dämparna. Tog ca 3timmar att göra jobbet själv då jag fick flytta över fjädrarna.
Hade jag köpt idag hade jag nog köpt kompletta fjäderben, då hade man fixat det under en timme.

Rensa bagaget, öppna undergolvet, använd[…]

Kablar till tändspol

Problemet, i mitt fall i alla fall, är att pl[…]

Feltema har ju AGM-batterier i den storleken f&o[…]

Rtti trafiktjänst navigation

Ingen? :-o