Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Harrysson
Hej

Har problem med elhissar hf , c-lås, elspegeln utomhus givaren . Går bra att köra ner/upp elhissen på högersidan. " Har aldrig funkat sen jag köpte bilen "

Har kopplat in Vida, får felkod att mjukvaran är fel på boxen Det sitter en box med Nummer 9452961 tillverkad 00w44E . Har varit på skroten och fick tag i en box med samma nummer fast tillverkad 1 vecka tidigare. Blev ingen större skillnad elhissarna funkade på HF knappen fast inget annat.

Har skruvat ner förardörren också och där sitter en box med nummer 9452939 tillverkad 00w09E så min gissning är att ägaren innan mig har bytt styrboxen och att jag behöver en box som är gjord tidigare på året? men frågan är vilket nummer behöver det vara på boxen? Kan volvo ladda om mjukvaran på en beg ddm box?

Har chassienummer YV1SW58K9Y1011303 om det är till någon hjälp
Användarvisningsbild
av johnnype
Om felkoden är PDM-E003, för det är på passagerarsidan du bytte box va? inte Förarsidan (DDM).

Hursomhelst, du har gjort det klassiska misstaget att bara kolla på nummer (9452961). Den passar fint i din bil, MEN, den måste ha suttit i en bil med modellår 2000 eller 2001.. då funkar den direkt. Har den suttit i en 02'a t.ex så är mjukvaran fel och funkar icke.

Många säger att du ska kolla tillverknings år, jo visst men det betyder ju inget för det går fint att ladda in artikel 9452961 tillverkad 00w44 med mjukvara för en 04'a och vips så funkar inte den i 00 eller 01'or trots att tillverkningsdatumet stämmer med en 00/01.
av Harrysson
Stämmer bra att det är passagerarsidan som jag har bytt på och har förväxlat namnen på boxarna =)

Har varit på skroten och hämtat ett gäng boxar "3st" med samma nummer 9452961 Alla har suttit i v70 årsmodell 00, Samma fel meddelande på alla boxarna, får pallra mig till skroten igen och testa en annan nummerserie från 00 och se om det kan hjälpa = )
av Harrysson
Minns inte vad felkoden. Men har för mig att det var något i stilen med ej kompatibel, Men får kolla upp felkoden nästa gång jag är i verkstaden igen

Jo det är inte speciellt stort, nedan är[…]

Rtti trafiktjänst navigation

Ingen? :-o

Min kopplingspedalgivare har gett upp 2ggr. "[…]

Erfarenheter XC90?

Efter lite googlande verkar många tidiga ha […]