Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av johnnype
Jag vet iaf att om din bil är MY02 så ska instrumentet du monterar ochså vara MY02, att montera ett från MY01/03/04 kan du glömma tyvärr.

Felaktiga mätarställningar kan jag fixa :)
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Ok var ingen kritik kring ditt val. En del vet inte om att man kan renovera. En del som satt in begagnat har senare fått tjall med det också. Om det måste sitta exakt åldermodell typ 02 till 02 vet jag inte. Trodde att det vara samma upp till 05 då det kom en lite facelift.
av Deadmetal86
johnnype skrev:Jag vet iaf att om din bil är MY02 så ska instrumentet du monterar ochså vara MY02, att montera ett från MY01/03/04 kan du glömma tyvärr.

Felaktiga mätarställningar kan jag fixa :)
vart står de på mätarhuset om de är MY02 ,03 eller 04?
av Deadmetal86
Gör en chansning, får hem de andra mätarhuset idag eller imorn och om de inte går att byta det rakt av så åker ja bort till volvo o frågar om hjälp där.
Användarvisningsbild
av wissel
Deadmetal86 skrev:Gör en chansning, får hem de andra mätarhuset idag eller imorn och om de inte går att byta det rakt av så åker ja bort till volvo o frågar om hjälp där.
Som inte heller kan hjälpa dig.....
av Deadmetal86
Så då är det alltså omöjligt att installera ett mätarhus från en 03 a i en bil från 02? Trodde volvo kunde installera in den i min bil med rätt mjukvara.

Jo det är inte speciellt stort, nedan är[…]

Rtti trafiktjänst navigation

Ingen? :-o

Min kopplingspedalgivare har gett upp 2ggr. "[…]

Erfarenheter XC90?

Efter lite googlande verkar många tidiga ha […]